Sunday, November 23, 2008

..alkisah masa cepat toi berlalu, bnyk plak benda2 yg aku buat diluar jangkaan aku sndri!! Aku sndri x sangka aku buat benda2 tu... salah atau tidak, aku dh lalui hari2 tersebut. Patut atau paksa aku dah buat dah pn... bg aku yg berlalu dh pn berlalu... 'disetiap penghujung kehidupan pastinya ada kematian yg menanti...' apa2 pn nmpknya ada sesuatu yg besar atau peristiwa yg bakal jd dlm kehidupan aku selepas niii.... aku dpt rasakan!! cuma x pasti samada yg mna akan tiba dlu, yg baik ataupn buruk?? Tp aku dh bersedia utk suma tuu... sb aku tau apa yg aku buat!! Biar kebencian org tu aku telan jaa... sb aku berani buat berani tanggung!!! so what???
 Apa kebendanya yg aku dh buat tu bukan utk tatapan korang so aku nk citer benda lain yg buleh korang kongsi ngan aku... aku nk kongsi ngan korang pasai salah sangka... buruk sangka!! sb kita mmg x terlepas punya perasaan cmtu. Bila x jelas sesuatu perbuatan dan apa2 aja yg kita buat tentu buruk sangka wujud pada org lain. Aku kdg2 sengaja buat bg tambah lg 'buruk sangka' sb muak dgn perangai segelintir kaum yg suka ambil tau hal org len.. ' depan aku citer len, baik bangat!! belakang aku kutuk n ada saja yg x kena...' Yg paling bodo lg bengong... suma citer2 tu smpai kat aku!! kaka... Apa nk buat sb suma manusia x sama... punya ideologi dn pendirian masing2... suma tu HAK !! 
Seb bek aku masih waras walau kdg2 level marah tahap gaban aku sampai jugk ke kemuncak penuh gemilang utk aku sembur!!  Tp sembur aku cukup fakta dan bukti... siap ludah berkahak!!!! huhu Seminggu dh berlalu dgn kerja2 yg sudah selesai setakat itu sb ada lg kerja2 yg bakal datang hinggap atas bahu aku selagi aku hidop!! Buat aja la kan!! Kenapa nk merungut kalu dh mmg kuli... :D Walaupn terlalu berat tanggungan yg aku pikul dalam kehidupan aku... pelajaran aku yg harus aku kejar... famili aku yg perlu hiburkan... kerja aku yg kena selesaikan!!! Bukan mengeluh atau kesal dgn apa yg dh aku buat tp kdg2 dugaan datang menguji juga.. apa nk buat..?? redah ja laaa...!!! Aku x pasti samada ada org yg faham ngan aku ni... faham prangai tingkah laku aku... !! Sb aku mmg mcm nii... kalu nk ubah aku, ubah ja prangai2 buruk yg ada kat aku... kutuk ja depan2!! dak pn sms jaaa... zaman dh berubah!! Lgpn aku faham sb bukan mudah nk penuhi kehendak org sb kehendak diri sndri pn jarang trtunai!! Bukan mudah nk hilang apa2 jugak perasaan kerana selagi kita buleh melangkah cari kehidupan, kita pasti akan jumpa segala makna dn erti sebagai seorang insan tnpa disedari!! terpulang kat diri pulak nk ambil iktibar atau buat x ketahuan!!!  huhu.... biar benar aku ini....:-"  kakaka:))

No comments: