Thursday, November 13, 2008

...2 mlm kat Institut Penyelidikan Veterinar, Ipoh mmg membusankan tp seb bek ada internet... buleh jgk layan apa patut!!! hehe Tido mmg aku xda masalah kat mna2 pn lelap indah lenaku... kakaka :)) cuma susah nk tido sb bila dh berkumpul reramai ada ja citer kuar... gelak p gelak mai dh pagi!! Cuma kali ni ada sesuatu yg lebih spesel bila ada aktiviti MENGURUT plak :)) haha apa lagi ramai la beratur tggu turn nk masuk mengurut kena urut niii... Mengurut ni dh lama wujud dn mcm2 cara urut baik tradisional dn moden tp suma tu utk kesihatan dn penjagaan badan. Aku x pandai urut2 ni tp pernah kena urut telapak kaki.... perghhh.!! sakit beb!!! Sbnrnya aku x minat sngt bab mengurut ni coz takut gian plak lgpn aku x la kronik sngt smpai nk kena guna teknik urut niii.... Bukan bab mengurut sngt aku nk citer pn tp ada kisah kerisauan lain yg wujud sejak aku keja ngan kerajaan nii..!! Cara keja aku.... cara fikiran aku... cara aku masih dipengaruhi oleh keja2 lama aku dlu.. masa aku keja ngan swasta malah masa aku keja sendiri dlu. Kini kerisauan paling munasabah dlm keja seharian aku ialah 'aku buat keja yg bukan keja aku'... x setimpal dgn tanggungan yg aku terima!! Bukan aku x fikir malah dh lama aku fikir pn pasal nii.... Kdg2 aku rasa cm bodo n menyusahkan diri sendri ja tp aku lagi bodo kalu x buat apa yg aku tau buat... Mmg penin semak lemas semput sentot dn mcm2 lg la, susah nk gmbarkan!! Bukan aku nk mengungkit, berkira atau minta apa2 habuan atau apa saja atas sesuatu yg aku buat... nk buat atau diarahkan!! Tp aku manusia biasa cm korang jugak kdg2 tersasul ngan pendirian diri... suma tu berbalik pada keadaan dn situasi. Aku dh bebal malah dh muak dgn kata2 di belakang aku... Pengalaman lepas sblm aku melangkah masuk dlm ke dunia kelompok yg bg aku anggap sempit pemikiran walau x semua tp suma pengalaman tu telah buat aku bersedia... aku x heran sngt pn kalu hilang segala yg aku dapat sekarang kerana rezeki buleh cari walau dimana2 kalu kita jumpa lalu kenal diri sendiri.... orang x salah dlm tugas tp tradisi lama yg masih ada tu buat org terikut lgpn semuanya sb ada peraturan dn undang2.... Aku plak x ikut peraturan dn undang2, camna niiiiiiii :(( sb mengurut akan lega sekejap lalu lenguh semula bila urat2 semakin longgar dan tua utk tahan cemuhan....!!

bukan aku x pkir weyyyy....:( huhu...

4 comments:

fuziana said...

wey....lucah aih gmbr....tukar ar haha

[mohamadtahir] [mz] said...

mna adaaaaaaaa:-" kikiki

Mu Hadir said...

sebelum mengundi colan2 anugerah, kene tgok dulu tuan punye badan..kekkekekke

[mohamadtahir] [mz] said...

madir---> mengundi???? calon2 anugerah??? huhu xpaham :-??