Saturday, November 29, 2008

buat xtau... xda apa nk buat atau buat sesuatu?? ermm... suma tu ikut keadaan.. situasi dn mungkin mood!! buat xtau ni sesuai sngt kita buat waktu lalu tepi kubur time tngh2 mlm hehehe.. atau mungkin masa jejalan dlm shopping complex tngh2 ramai org tetiba kita jatuh tergolek dgn tangan penoh ngan brg2 shopping... dak pn sedang ralit mkn jagung!!! berterabur isi jagung dlm shopping complex tuu.. kikiki :)) Apapn korang tntu ada sikap ni... sikap buat xtau walaupn tau!! sb nk lepaskn diri dari buat apa2... atau guna sikap tu pada waktu yg sesuai mcm ketika dok kena bebel atau kena marah ngan boss!!! hmm wat xtau ja laa... Bg aku buat xtau ni aku praktik bila ada kejadian sesuatu perkara yg x menguntungkan.. menyusahkan.. xda kaitan ngan aku x kira la apa2 pn.. buang masa jaaaa!! so bek wat xtau jaa... Masing2 ada cara cmna nk gunapakai sikap tu.. biar org meluat janji kita tau apa yg kita buat.. sb kdg2 ada yg buat xtau ngan kita jugak.. haha baru la fair n lovely!! Tp ingat kalu selalu sngat wat xtau kena la satu hari kita terima hakikat yg kita betoi2 xtau apa2 bila dh ketinggalan sb asyik wat xtau... atau dgn kata lain... bengap!!! :)) xda apa nk buat??? ermm ni lagi satu sikap yg x logik sebagai alasan... x munasabah langsong!!! mna ada org yg xda keja apa nk buat sb tido pn satu keja jugak... asyik tido :)) Sbnrnya MALAS bukan xda keja nk buat... bnyak keja disekitar kita, mcm2 adaaa... hendak atau x sj... bila dh bertimbun keja atau masalah yg sikit2 hinggap kat diri yg akhirnya lama2 jd beban mula la bebal.. tensen dn jd x ketahuan sb sikap yg diri sndri cari maiiii.... masa tu mula la serba x kena dan org lain kdg2 jd mangsa keadaan yg kita sndri wujudkan... sian kt sapa2 yg kena tempias!! Agaknya xda keja nk buat ni rasanya sesuai kalu kita guna masa bila erkkk??? ntah laaa kan? masa makan kot.... :) Bg aku antara wat xtau atau xda keja nk buat kita kena ada satu sikap buat sesuatu dlm tabiat diri kita.. bila kita wujudkan sikap camni dlm kehidupan kita tntu xda masalah yg rumit dn x dpt disettlekan kerana kita akan cuba buat sesuatu xkira samada buat sikit atau smpai abis apa2 masalah yg diterima... yg penting ada buat sesuatu daripada wat xtau atau xda keja nk buat!!! Korang tntu ada seuatu pendapat yg lebih better dari aku sb ini pandangan aku jaaa tnpa rujukan mana2 pakar motivasi atau rujukan buku2 berkaitan...!! :D Aku dh cuba buat sesuatu dan cuba mahirkan lagi sikap tu mengikut keadaan supaya orang lain senang, selesa dn xda masalah sngt dengan aku.. cuma aku kot kdg sengaja cari masalah bila xda masalah!! Yang penting aku x risau sngt sb aku tau apa yg aku buat x kira membabitkan keja2 aku.. hal2 peribadi aku atau famili aku.... atau apa2 jaa...!!! Jangan tafsir yg bukan2 kalu aku buat sesuatu yg mencurigakan sb aku kadang2 nk test korang jaaa.... kakakaka!!

No comments: