Friday, November 7, 2008

Khamis ::: 6hb 11 08

....syukur!! aku dh selamat smpai rmah ptg td... cuma aku tersentak semasa dlm perjalanan balik dari Shah Alam dengan khabar berita tentang kematian kakak kepada tok mertua aku!! Aku trus bergegas dlm penat dn lenguh badan meringkuk dlm keta seharian dari KL ke Kg. Petani, Penanti utk ziarah mayat... yg akan disemadikan malam ini jugak!! alhamdulillah suma selesai akhirnya... Kat rmah aku plak masih semak berselerak dgn brg2 hantaran adik ipar aku yg akan diijabkabul pada hari Sabtu ni... berserabut jugak dgn ubahsuai bilik aku.. tambah bilik dn repair apa patut!!! suma tu utk persediaan kenduri adik ipar aku bulan depan.... Mmg penat malah kalu tengok sudah tntu rimas selagi x siap... Migu demi migu berlalu... sedar2 dh bulan 11, hari demi hari nmpk masih banyak kena kira tp kalu ikut bulan hanya tggl sebulan utk sambut tahun baru 2009!!! Makna paling tepat ialah aku semakin berumur... dn trkdg aku renung jauh lihat diri sendiri semakin jauh ntah kemana.. semakin x terkejar ligan kehendak dn utk baiki kebaikan diri!! Kena la jugak2 usaha kuat lagi semampu boleh utk suma tuu.. Wajib berubah!!! arah mana aku nk tuju?? langkah mana patut aku mulakan?? Dlm aku fikir pasai diri aku tetiba tringat ubi kayu rebus cicah ngan nyok+gula yg lama dh aku x tngk... hampir lupa dn hilang selera camna rasanya ubi kayu rebus... aku cari kt kampung tp x jumpa pn org tanam dh pokok ubi kayu niiii..!!! Bukan ngidam ka apa ka noooo.... just tringat jaa tetiba.. nk wat cmna kn??
Jumaat ::: 7hb 11 08

....pg ni aku sggh sarapan kat kedai tepi pagar SRK Kebun Sireh, dh aku lama x sggh situ sjk2 kawan aku kena tukar ke opis di Daerah Timur Laut. Dulu kedai tu la port aku ngan dia brsarapan tiap2 pagi coz ada awek cun yg bancuh air kat situ... Aku layan roti telur+teh tarik srg2... tetiba trjumpa 'org tua' yg lama jugak aku x jumpa. Layan pnya layan borak dh kul 8 lebih dh... :( huhu lmbat lagi la aku punch card arini... keja pnya keja dh tnghari dh... Tup2 ptg tu lepas smbhyng jumaat, aku dpt msg ni----> ''Tahir aku bawa ubi kayu rebus ni...Lg 10mnt mai opis aku...'' :O :D kakaka baru sebut sj2 sembang tnghri ngan dak 'Mie' tuu ntah tiba2 dia bawa mai pulak :) rezeki jgn ditolak smpai aku gelisah dlm meeting persiapan utk Pesta Penang bulan depan bila aku dpt pulak call dari 'Mie' yg ubi kayu rebus tu dh ready utk di belasah!!! adehhh... tambah trtekan pulak bila aku jd saksi 1 kes 'perbahasan' perselisihan faham tnghari td yg aku sangka dh 'settle' rupanya semakin tercemar malah rasanya susah nk elok balik sb masing2 panas... :( Ahhh.. lupakan la pasai kes tu sb ubi kayu rebus dh sejuk menanti aku bila aku asyik sangkut merata2 sementara dlm perjalanan nk sampai kat tempat 'Mie' tuu.. :)) apa2pn, walau aku x pulun jamah kerana dh penat dgn kerenah 'kawan2' kat opis tu arini, aku ucap terima kasih bebanyak!! Syukur allhamdulillah coz rezeki datang tanpa dipinta... cuma aku sebut ja apabila trkenang yg dulu2!! TQ.........

3 comments:

Carimakansedap @ CMS said...

Saksi yang MALANG la hangpa berdua ni..... hahahahahaha

[mohamadtahir] [mz] said...

saksi tu x malang apa2 tp yg tertuduh tu la yg betoi2 malang sb yg dituduh walaupn mulanya salah dn dh ngaku salah tapi tertuduh telah buat 1 pertuduhan dn report baru so yg kena tuduh pn tuduh tertuduh smpai saksi pn trpaksa bg jawapan no komen!!! <---bahasa loyar buruk :))

Carimakansedap @ CMS said...

ooooooo ni kes tuduh menuduh dari terduduh yang dituduh la

tapi kesian la kat saksi yang terpaksa jd saksi yang tak sanggup saksi yang yang teraksi :)) :))