Saturday, November 8, 2008

Arini sarat ngan aktiviti famili... adik ipar aku akad nikah!!! 4-5 ari punya persiapan hantaran dn persediaan utk majlis tu akhirnya jam 3.20 ptg adik ipar aku selamat diijabkabulkan didalam Masjid Batu, Pmtg Pauh... walaupn tok kadi tu relaks jaa... ngan selambanya... dan pengantin nmpk cam tenang ja tp sedara dan rombongan kawan2 adik ipar aku tu yg nmpk lebih gelisah... lebih gelabah!! Malah aku pn terasa masih debar ja duduk dekat ngan tok kadi... 
walau aku dh rasa situasi sama mcm tu dulu. Satu rasa debaran lain yg sukar utk di citer... bg aku debaran itu masih lg aku rasa mcm dlu bila brdepan ngan org yg aku sayang!! setiap kali x pernah pudar.... :D Kalu hilang sudah debaran itu.. kena la cari dn buat sesuatu utk naikkan dn jumpa semula perasaan debar itu!! Mmg bermasalah la kalu pupus perasaan cmtu, mula la jd perkara2 yg melingkupkan ikatan lalu musnah suma impian kebahagiaan. Itu baru bab debar yg patut korang simpan sepanjang hayat... belum lagi bab layan melayan yg kena buat kalu dh berumahtangga. Andai debar dn layan di-1-kan akan timbul perasaan kasih & sayang... Kalu pikir dn bayangkan mmg payah lg susah menyusahkan utk tanggung beban, utk bertanggungjawab... utk jaga hati lg malah utk kongsi apa saja selagi bersama... tp redah aja laaa sb kita x tahu bila jantung akan terhenti!! kita xkan tahu sekejap lg apa akan berlaku...:( sama la kalu lebih2 sngt selidik nti sesuatu yg halal buleh jd x halal la plak..!! kalu masih ada sikap was2 walaupn nk mkn seketul ayam tp dok tanya sapa sembelih??... sembelih tang mna??... ayam tu makan apa??... goreng pakai minyak apa?? pakai tepung gomak cap apa?? adehhh susah weyyyy kalu smpai camtu...:( Serupa la jugak dengan jodoh... kdg2 terpikir, sesuai ka aku ngan dia?? Buleh ka dia terima perangai aku nti...?? buleh ka aku sara anak+bini nanti...???  huh!! Sbnrnya suma terletak pada diri sendiri...niat,  keyakinan ngan usaha tntu akan settle problem.... sb xda masalah xleh settle kecuali xmo nk settlekan.... cari pasai pandai xkan nk settlekan x reti plakk...!!

2 comments:

Anonymous said...

jodoh yg hilang dicari,
bila dah jumpa,kenalah dihargai!!!

[mohamadtahir] [mz] said...

idzaris---> jodoh itu pertemuan... yg hilang itu perpisahan....tp bila dh dpt atau ada yg di cari tntu jumpa kebahagian menanti...


yup!!! kena la hargai!!!