Friday, November 28, 2008

korang percaya atau x ada mcm satu kuasa yg kita x nmpk tp dapat kita rasakan benda tu wujud... contoh paling senang ''dari mata turun ke hati..." x perlu ada ucapan apa2 tp bila mata bertentangan mata dlm hati mula curiga lalu perasaan terasa debar... jantung mula berdegup kencang.. maka dunia makin indah dn kehidupan kdg2 jd x tentu arah....!! Mcm kuasa mistik.. magnet or something yg sukar diterjemahkan cuma mengalami saja buleh menggambarkan syurrr nya perasaan tuuu... huhu... contoh ja laaa... ada contoh lain misalnya kita perasan mcm ada org perati atau kutuk dn gelak2 dr jauh... mula la darah tersirat ke dahi... otak mula pikir bukan2 samada depa kutuk aku kerr???... aku x tutup zip sluar kerr??... aku encem bangat ker ??? mcm2 la geliga otak pikir yg buruk2 ja selalunyaa... ada ja yg dipikirkan tp suma negatif!!! mmg negatif!!! Kita dlm alam manusia sesama manusia ni kurang skit dpt tangkap dn rasa perkara2 cmtu... sb manusia jahat sangat!! buat mcm2 yg merosakkan lalu sikit demi sikit kuasa mistik yg ada tuuu hilang... sb manusia ada yg pandai... ada jugak yg pandai-pandai...yg jenis ni yg susah nii, selalu senang cari..!!! sb kita sering jumpa sekitar kehidupan kita... Dlm alam kebinatangan masih lg wujud 'perasaan' atau 'kuasa' tu walaupn yg kena bela dlm zoo... contoh kalu musim mengawan... xyah ajak tp automatik binatang tau bila... mcm2 cara, ada yg kuarkan bau2an..... ada jugak yg kembangkan bulu2 macam si merak kayangan... malahan kalu sakit sekali pn binatang ni dpt kesan... Sb aku ada sekor kucing kacukan ala2 parsi dulu... kerana demam aku antar gi klinik haiwan..masa tu aku blom keja!!! nmpk mmg xda harapan!! aku jaga mcm baby tetiba kucing tu hilang dn akhirnya aku jumpa bawah longkang tepi sungai jauh dari rmah aku... dah MATI!!! Mknanya dia xmo menyusahkan aku... huhu :( hmmm pokok2 dn tmbuh2an pn masih ada 'perasaan' tuu... adehh cam kajian sains plak hehe :)) lantak la nk percaya atau x coz aku cuma citer jaa.. mungkin betoi maybe aku salah...!! rasanya agak2 aku yg salah lebih peratusannya kot :)) huhu xpa... aku cuma nk penohkan blog aku jeee...!! Bg aku kita sesama org pn ada 'kuasa' atau lebih tepat 'perasaan' tu!! Kalu kuasa melebihi yg maha esa plak!! Ok aku istilahkan 'perasaan something' lebih tepat kot... secara normal lelaki lawannya perempuan... tp ada jugak lelaki VS lelaki... dn perempuan VS perempuan!! cmna nii...?? sbnya kerana mmg wujud 'perasaan something' tu cuma banyak org salah pakai dn menyesatkan pada org yg bawa dn terjemahkan 'something' tu... x kena cara dn x bijak tangani!! bodo dk pn bengong lebih tepat ditujukn kt depa2 tuuu... Aku bukan apa... cuma nk citer bila zahir & batin kita ok tntu org len pn dapat rasa 'something' yg different kat kita... sure!!! Suma tentu akan jd elok...tntu xda sangat perasaan was2 atau curiga tahap melampau atau sukar utk buat keputusan... atau masih tercari2 peluang untuk terima kehidupan baru...hmmm cuba la cari jln utk itu sb aku pn sedang terkial2 jugak cari 'something' supaya aku jd aku yg lebih baik dari aku sekarang niiii....
opsss.... pict utk citer kali ni xda??? huhu aku akan cari yg sesuai selepas ini... harap maklum!!!

No comments: