Friday, August 8, 2008

08.08.2008!!! cantek toi tarikh niii... tarikh ni kdg2 mmg bermakna utk kita. Sb paling penting tarikh wujud utk kira umur kita:)) nk peringat kita yg makin berubah tarikh.. makin tua laaa... ;) Tarikh berkaitan ngan nombor yg sentiasa mengekor kita... sejak sekian lama nombor dh sebahagian dlm kehidupan kita, ada yg sanggup buat apa sj ngan nombor!!! Pg td otw nk p keja aku layan HOT FM 88.2, topik pasal nombor 8 niii... mcm2 org buat utk abadikan nombor 8 dlm drama hidup depa :) ada jugk yg percaya ada nombor yg bawa malang! cehhh :P
Arini, pg td 'ostrich' kat opis aku ---->mati :( xto apsal sb-penyebab tp mmg sedih jgk sb aku besa jaga menatang tu dlu..aku jaga mkn minum dia dluu..itu dlu laa dah lepas!!. rasanya umur dia dh 5-6 tahun dah tahun niiii bukan 8 tahun :( apapn menatang tu dah kna 'post-mortem' kat makmal.



8 mlm... aku layan berita, lama jugak aku x layan berita kat TV coz asyik ngadap tenet jaa.. :))


8 pg td... aku terlewat gi keja coz sedap lenaa... adehh!!mcm nk demam ja rasanyaa... smpai ptg aku masih x sedap badan... penin pala sakit perut suma cukup... :( tetiba ptg tu dlm sibuk2 ngan 'setup'..'touchup' projek KMK muncul citer ilmu hitam dan sihir!! kebetulan plak lps berita kul 8 tu ada citer 'expose mistik' pn citer kes ilmu hitam dam sihir-menyihir nii... sbnrnya antara citer pasal no. 8, 'ostrich' yg mati atau sihir ialah dengki.!!! Dengki ni ada sb cemburu..cemburu sb ada kita ada perasaan.:) Besa arr...bab dengki ni mmg xleh buang dh dlm perangai org 'kita'.. xleh tngk org lebih sikit dan x senang dgn kesenangan org.. kemna pn kita p, mmg ada sikap tuuu... kalu dengki atau cemburu x kaco xpa la jgk, bukannya nk jdkn sifat cemburu tu utk bakar semangat nk buat lebih baik dari org yg dia dengki tp siap pakai bomoh !! Korang percaya ka ada kes sihir-menyihir niii??? huhu...
Sihir wujud pada zaman para Nabi. Penggunanya secara berleluasa dapat dilihat pada zaman Nabi Musa a.s. ketika mana Firaun dan pengikutnya telah mencabar kerasulan Nabi Musa a.s. Ketika inilah tukang-tukang sihir telah menggunakan ilmu yang telah dimiliki untuk mencabar mukjizat Nabi Musa a.s. Kadang-kadang manusia yang mengamalkannya boleh menggunakan untuk tujuan kejahatan seperti mengenakan sihir kepada orang lain atau membalas demdam kepada seseorang individu.
.....apapn kena beringat sebelum kena!!! jaga sebelum terlena!!! mna tau lewat lg nk p keja :))jangan hilang pertimbangan dalam kejar dan cari kesenangan, bimbang jumpa Hasad bin Dengki!

1 comment:

Anonymous said...

siannya ostrich mati.. da la comey, mati pulak... huhu.. :(