Sunday, August 3, 2008

....semlm aku mengimbau kisah lama ngan 'awek-ku' tersayang. Mmg xda rahsia antara kami, dan aku x kisah dan ambil peduli siapa dia sebelum aku.!!! Suma tu dah xda makna lagik sb kebahagian dan kehidupan perlu diteruskan. So what? kenalah trima sejujur mungkin.
13 tahun yg lampau aku punya 2 kawan teristimewa...aku sayang si-adik tp si-kakak lebih2, jadi aku kawan dua2. Jahat toi :( zaman muda beb..otak pn x sempat pikir!!! keluarga mereka mmg restui hubungan aku ngan si-kakak tp mereka x tahu aku sayang si-adik.... aku mmg x reka citer ni sb akhirnya aku berkahwin ngan sahabat baik mereka tp itu bukan bermakna ada rampasan 'kuasa' cinta tp bukan jodoh aku!!!... tanya lah 'awek' aku, dia mmg tahu!!! Walaupn xda jodoh antara kami, tp aku masih brhubung baik hingga kini!
Itu suma dulu dan dh lepas malah menjadi kenangan utk selama-lamanya. Kehidupan mesti diteruskan.....


Adeh...aku citer x bermaksud nk mengaibkan sesiapa sb aku nk citer pasal JODOH sebenarnya... Pelik bila pikir cmna jodoh dan pertemuan ni jadi, tp x pelik kalu kita faham.!! Pandang saja dari sudut agama yg punya skop lebih luas dan terbukti tntu kita x pertikai setiap kejadian 'tuhan'....... Aku x pernah merungut dan fikir siapa jodoh aku pn... sapa sangka aku hanya kenal sebulan trus masuk minang! Dalam konflik yg menimpa akhirnya sekarang x sapa sangka aku dah punya 2 cahayamata... :D Apa yg pasti...berani buat berani laa tanggung!!!
Apa2pn antara sedar dan waras...sbnrnya lelaki lah yg banyak main peranan dlm cari jodoh dan kesetiaan itu kaum perempuan lebih kuat melekat dalam hati mereka.. Ntah la kalu ada pandangan lain. Rasanya.. kedukaan yg dialami oleh kaum lelaki x sama kesan yg kaum perempuan tanggung! Bila dipikir balik, suma berbalik pada NAFSU.... Lelaki mempunyai 9 akal dan 1 nafsu ; Wanita mempunyai 9 nafsu dan 1 akal.


Bukan nk merendah kaum perempuan tp buat renungan kaum 'aku'... jangan wat malu kaum beb!!! So antara JODOH ngan NAFSU ada kehidupan perlu diteruskan... Kita x buleh lari dari masalah dan xleh minta kebahagiaan... Fikir lah panjang sikit sb suatu hari kita akan punyai keluarga sendri x kira la siapa jodoh kita.... dan anak2 akan mengalami lalu meneruskan kisah jodoh dan nafsu niii.....!!!!Jangan hilang pertimbangan tika cari jodoh sb kita akan jumpa kebahagian jika ada niat yang ikhlas!!! insyallah.......



4 comments:

Es hash ei Ka Ei en said...

cam cerita muvi pon ade :))

[mohamadtahir] [mz] said...

shem---> ;))kehidupan kan macam drama...

Es hash ei Ka Ei en said...

huehue.. yeahh bumi ini pentasnya.. yg lain² adlah pelakon nye :D

[mohamadtahir] [mz] said...

shem---> yup!!!anugerah yg maha esa... jdlah pelakon harapan terbaik :D