Saturday, August 2, 2008

"....si anak kecil menangis2 nk ikut ibu nya..meronta2 ditarik si kakak yg makin mmbesar dan memahami...walaupn kdg2 si kakak tu lebih over dari adik...!! Ibu mereka trpaksa tggalkan si anak sb ada program bersama kawan2 yg lama x jumpa..bimbang nti lenyap persahabatan yg dijalinkan sekian lama...lagipn risau nti si anak trtido tika tumpang membonceng motor kawan nya, nti mengganggu situasi. Si anak kecil yg baru berusia 5 tahun, yg x pernah renggang ngan ibu tntu sj x dpt trima apa jugak alasan si ibu...budak2 mcm tu lahh. :D " lihatlah betapa hebat dan kuatnya perasaan kasih dan sayang ibu ngan anak2..


"...rasanya sudah tiba masa buat si anak renggang dari ibu dan abah nya...ini x, tido masih lagi sekatil....kdg2 nk ke jamban pn si anak kecil tu nk ikut...risau kna tggal! Sepatut dh tiba masa utk si anak belajar berdikari tanpa hilang kasih dan sayang...kena cari kaedah yg sesuai buat anak2 yg semakin mmbesar niii...!!! "


...adehhh...penin pala aku mikir, si anak kecik yg nangis ronta tu anak aku daa... Aku trfikir utk buat ssuatu dlm situasi camni...!! Aku terpaksa buat demi kebaikan bukan supaya aku senang nk kuar dating ngan si ibu ataupn buat aktiviti lain arr... :))
Sbnrnya itulah realiti...dan aku bukan nk citer pasal anak aku nii, tp aku nk kongsi ngan korang pasal masa.. sedar x sedar waktu mcm cepat sangat berlalu...tup2 dah 2008..... tiba2 dh tempah kek untuk sambut hari lahir....tiba2 anak dah umur 5 tahun ;)) kejap sngt...maknanya mudah..aku dah semakin berusia..:))

Keadaan dan perasaan kita rasa masa tu laju jaa putar....walaupn hakikatnya sesaat dan setiap gerak minit langsong x brubah....sampai ada kajian dibuat mencari sebab pasal apa manusia semakin rasa camtu.... sbnrnya masa brgerak sama sejak sekian lama tp perubahan keadaan dan suasana yg berlaku keliling kita buat kita rasa laju masa tuu..antara sebab2 ialah sb kita saling bergantungan sesama kita sesama manusia...misalnya dlm setiap keja yg kita buat, kita terpaksa bergantung kat orang lain pula utk selesaikan keja kita...dan ada lg la sebab2 lain....korang cuba la cari sndrik. Tp apa yg aku dapat ini adalah dari pandangan ulama..:D
Apa yang aku nk kongsi jugak ngan korang, jangan la dok pikir sangat pasal masa itu... Yang penting kita tahu apa yang kita buat....faham memahami...! Teruskan apa yg dh kita buat....
apa yang aku nk kaitkan tentang citer aku tentang renggang dan masa...adalah pilihan yg kena kita buat!! kita akan hilang sedikit utk kita dapat dan cari yg lebih baik dan bila dah jumpa apa yg diidamkan pastinya jangan kita lepaskan... Kekuatan dan ketabahan kena kekal terbenam dlm2....supaya dihargai dn ada yang memahami juga merestui.... Hebat!!!! mmg hebat kalu main ngan hati dan perasaan....dan aku nmpk jiwang tu terpancul kuar dari mata korang yg baca niiii...kakaka...!!!

No comments: