Friday, August 29, 2008



MERDEKA dh 51 tahun ahad nii... :) entah apa yg kurang sambutan kali ni, aku x pasti...! macam kureng skt promosi dan sambutan orang menyambut kemerdekaan...keta2 pn jarang2 yg nmpak lekat jalur gemilang... Walaupn nmpk lesu sambutan kali ini, tp aku rasa semangat cintakan negara tetap ada dlm setiap rakyat Malaysia... Mungkin kena mengena dgn Pilihanraya Kecil Permatang Pauh baru2 ni... tumpuan org dan kerajaan sendiri mungkin lebih fokus ke sana...





...macamna cara pn kita menyambut kemerdekaan, yg pastinya kita kena faham erti sebenar MERDEKA!!! bukan sambut ikut dan jaaa.. ikut apa org buat... redah buta tuli... sori la kalu kali ni aku nmpk mcm-semacam skit tulisan2 dn citer aku.. tp jgn korang
cepat melatah coz aku bukan nk citer pasal Merdeka!!! yang aku nk citer kat sini pasal penat!! adehh... rasanya kali ni baru aku rasa erti penat gamaknyaa...letih toiii!! Aku cuba sembunyikan rasa penat+letih ngan wat bodo jaa... kdg2 menjadi gak sb lupa sebentar rasa tuu.. Aku cari jgk punca sb penyebab rasa camtu yg sememang aku tau puncanya... takut ada penyakit lain yg hinggap!! Aku bawa badan p 'menengok' kat doktor, sah x sakit apatah lg penyakit berjangkit...bersih!! Letih sb kurang tido...penat sb banyak pikir! :) Aku yg cari pasai so aku patut tanggung...x salahkan sapa2.. hehe:D
Bnyk dugaan bila x pandai nk handle penat kalu trlalu memaksa diri.. buleh buat org len penat sama..!! Pastu mula lah merebak simptom2 yg x elok mcm virus2 penyakit bertekak, marah atau bebal !! suma tu puncaa... bila kita pandang balik bab Merdeka tu td tntu leh masuk dlm kisah penat nii... sb bila hilang letih dan penat setelah selesai sesuatu keja..kita sebenarnya sudah merdeka sekejap sebelum dijajah semula dgn kisah dan keja lain yg belum selesai.... akhirnya penat dan letih x mungkin hilang dlm hidup kita, xyah la cari sb penat dan letih akan datang jumpa kita....Merdeka hnya pada sambutan sahajaa..

No comments: