Wednesday, August 27, 2008

[ kemeriahan pilihanraya di kampung aku .....]
[pencemaran di kampung tumpah darah aku....]

[kejadian pecah cermin pintu coz petugas x dibayar...]
[aku x takut dlm negara sendri...]
Pilihanraya kecil P44 - Permatang Pauh berakhir semalam. Walaupn pilihanraya kecil tp besar maknanya buat penduduk Permatang Pauh....malah kalu pndang sudut yg lagi jauh ianya mungkin salah satu sejarah yg akan terpahat dlm negara kita. Cara bodo2 pikir laa...kalu aku SILAP buat pilihan xkn 31,195 org tolak aku sorang = 31,194 org yg undi tu pn SILAP sama....!!! X MUNGKIN!!! lgpn kebanyakan pengundi2 tu bukan calang2 manusia yg hidup dlm dunia niii... 31,194 otak tuuuu :) bukan 1 otak aku jaa.!! Bnyk kebodohan trjdi sepanjang kempen yg PEMERINTAH buat...hanya mengundang kemarahan rakyat!! Ini mungkin pendapat dr pemikiran aku yg paling rendah... "guna api untuk memadamkan api"!! Aku bukan pengundi yg ikut org dan di-suruh org untuk tntukan apa yg patut aku pangkah!!! Segala kejadian di Pmtg Pauh baru2 ni mmg telah membuka lagi mata aku dan merasakan pilihan aku adalah tepat sbnya aku lihat dan alami sendri suma tuuu!!!
Suma tu pasal pilihanraya...tp bukan pasal pilihanraya yg nk aku citer kan!!! Aku nk citer pasal antibodi badan!! aku mmg lemah dan alah pada habuk dan cuaca sejuk... mesti bersin dn berair hidung!! sensitip toi.. :( mcm2 cara dh aku pakai dn cari penawarnyaa, tp dok mcm tu jgk... dh bertahun aku tanggung! Pelbagai pakar dh aku jumpa tp masih xda penawar jugak, abih apa lagiii... Aku x pasti apa yg x kena ngan badan aku! kdg2 keadaan aku mengganggu aktiviti2 aku....harap sakit aku tu akan hilang lenyap 1ari nanti..! Apapn bulan Ogos dh hmpir sampai kepenghujung...bila 51 tahun dh MERDEKA!! tp masih ada org yg masih kolot pemikiran pasal politik.... dan aku masih kurang antibodi utk lawan sakit aku tuuu...!! Aku harap satu ari aku akan jumpa ubat yg kuat bagi meredakan keresahan badan aku yg kadang2 mcm Pilihanraya dah...dn kdg2 berkobar2 semangat mcm menyambut negara yg baru hendak MERDEKA!!
Awai pepagi ngan cuaca redup nk ujan aku merentasi jambatan ke raptai perarakan kawad Merdeka kt Queenbays...tetiba tayar motor aku pancit!! hehe...

[....pecah tayar pecah gelas, kena rm12!!!hehe ]

akhirnya hujan turun mengiringi kontigen2 yg berarak melewati bangunan pasaraya yg trsergam indah di tepi laut....pulau jerejak mula kabur dari lensa mata aku! tetiba sebaik selesai sj suma kontigen melengkapi agenda pagi ni...hujan pn reda...langit trus membiru!!! mmg mendadak perubahan cuaca pagi ni. Aku mula risau samada antibodi badan aku mampu brtahan atau x...sb aku ada misi yg perlu aku selesaikan !!! Lg sekali otak aku akan diuji petang nii...:)

So antara Pilihanraya...keMERDEKAan negara...antibodi badan aku dan tayar aku yg pancit sebenarnya kita punya HAK untuk tentukan apa jua dgn pendirian masing2...samada nk undi siapa, nk makan ubat atau x!!! atau siapa yg patut tukar tayar motor aku yg pancit!!!

No comments: