Wednesday, August 6, 2008


...pilihanraya kembali, nmpknya aku kena mengundi sb x undi masa PRU12 arituu. 1 undi aku xda dlm kiraan coz aku x sempat....rugii toi!! Tp kali ni aku x mungkin lepaskan utk bersubahat dlm politik...huhu!! aku mau 1 undi aku di kira:) tanggungjawab!! Mesti hebat kempen kali ni utk rebut Permatang Pauh!! Apapn kalu korang layak ngundi di Permatang Pauh pastikan kita kuar beramai2...kehkeh....Pilih siapa ? terpulang la kat korang... tp aku ada cara tersendiri nk pilih siapa yg akan aku pangkah undi aku nti.. :))

kenalpasti 4 masalah berhubungkait dgn objektif dan strategi parti bertanding..then analisis terperinci utk disenarai pendek kpd 2 masalah. Guna 6 teknik2 analisa data dan rekod, kaedah 5W1H, force ranking, kaedah SMART, maklumbalas dan soal selidik !! Rajah Ishikawa 1 dgn 6 faktor utama, 14 punca masalah dan 48 punca kena kenalpasti..guna kan kaedah SMART utk kenalpasti dn tunjkkan dlm Ishikawa 2... Brainstorming sesama kekawan.. nti tntu kekerapan ditunjukkan di Pareto, rancang carta perbatuan dan gunakan cadangan penyelesaian ngan guna kaedah2 yg ada.... Carta aliran utk pemantauan dipatuhi bg mendapatkan impak!! Impak kepada kita..keluarga..dan negara... carta tu perlu utk wat penilaian hasil undi kita tuu..:)) kalu ada tema tulis jaa sebagai objektif pemilihan...




:))korang paham ka x niii:-? kalu x faham...buat pengundi2 kat Matang Pauh, matang lah buat pilihan..xyah la guna teknik gila aku tuuu...:-"

keh keh..! Sebenarnya aku bukan nk citer pasal piliharaya kecik tuu... tp aku nk citer pasal 1 'barang' yg aku nk beli...aku dah ushar kat kedai2 sekitar 'Bagan' pasni nk cari plak kat area Kulim. Adehhh!! penin pala pikir walaupn 1 tp bnyk pilihan.. mcm2 pangai tukang jual tu aku jumpa. Ada yg pandang lekeh ja bila aku sentuh2 barang tuu ada plak yg hampir 'close' aku dah...;)) tp depa xto aku dh tau tektik tuu...huhu. Akhirnya dah 2-3 migu dok cari n pikir..aku masih lagi dok pikir dan cari.. X kesah sngt kalu lmbt pn aku dpt 'barang' tu..! coz x la urgent sngt lgpn 'barang lama' masih jimat...masih elok lg tip top walupn 'buruk'<---tntu marah kalu barang tu leh baca.... ;)) rupa2nya dlm x sedar tika sedang aku memilih mna yg sesuai utk aku beli tu, politik dah pn bermula.... kempen dan raih 'pembeli' mmg hebat ngan teknik soh aku beli!! Sori laa....'duit aku, aku punya suka nk habiskan camna...' itu ja yg aku pikir la niii;)) p mai p mai sama la dlm nk pilih pemimpin nti :D tp aku sian kat org2 yg kena 'beli' , kena sogok jaaa.... pastu diungkit bila kalah dan menang sekalipn!!! Apapn sebenarnya aku dah ada pilihan yg tetap..tepat dan xkan dipengaruhi oleh sapa2.... !! HAk!!! itu lah yg perlu dipertahankan.. Antara HAk, Piliharaya dan 'barang' tuuu.... aku mungkin termakan pujuk atau hilang dan trus merajuk membuat pilihan....yg pastinya suma yg aku cari berkaitan malah sering jumpa tp x brapa perasan.... Ok laaa..sj aku buat korang penin ngan citer aku ni... harap2 korang x busan ngan citer dan angan aku...anyway berbalik tentang teknik penyelesaian masalah tu buleh dipakai sebenarnyaaa... :)) SELAMAT MENGUNDI!!!

4 comments:

Es hash ei Ka Ei en said...

UNdi lah saya L-)

keh keh keh .. slmt mengundii yeeee ;)

[mohamadtahir] [mz] said...

shem----> wokehh...:))

zamri said...

Aaa..tq, dapat info sikit pasai tool KMK ni. 8 Ogos ritu, kami dah siap mempersembahkan projek WIT(KMK) kami di Menara TM dan berkemungkinan besar boleh menang(result belum dapat lagi).

Ahad baru ni ada balik kg..kenduri sepupu. Tapi tak dan pi mana.

[mohamadtahir] [mz] said...

zamri---> hehe...wahh!! menang la tuuu...walau x menang piala tp menang moral :))