Saturday, August 2, 2008


9.00mlm semlm...busan toi!!!line tenet prob:(segan ngan baloQ mula merayap kat badan aku, kalu dok urut dan picit2 xpa la jugak tp dicucuk2nya ngan ubat lena...mulut asyik nganga wat senam...aarrrggghhh!!! boring... Nk layan TV pn asyik kna hidang ngan citer ntah apa2...kdg2 aku rasa lg syok layan 'shaun the sheep...' batuk2 aku dok main2 dlm kerongkong...geram toii:((



3.00ptg smlm....sesuatu yg menarik dn x sabar aku tggu...dia ni dlu pernah wakili kumpulan KMK swasta yg besa menang peringkat dunia :) arini dia datang bg tip dan ilmu kt geng aku...bnyak ilmu gak dapat! Hebat!! mmg hebat cara dan pengalaman beliau, aku respek laaa...penuh motivasi!!!
'...apa yang kita buat arini, cuba sambung dan baiki esk supaya lebih baik utk kita guna plak keesokan ari....dan ari2 seterusnyaa...'



6.00ptg tu...aku ada deal ngan 'penyu' nk jumpa kt ckteow kg. pelet...sembang2 hal laki2 dan bisnes atas angin skit smbil isi perut yg kdg2 'x sempat nk rasa lapar' pn...bnyk jugak yg kami bual sedar2 dh mahgrib...jom blahh!!!!



selepas 10.45mlm ...line tenet dah mula ok tp ada skit2 sewel...lembab nk mampuss!!! Aku komplen kat celcom..rupa2nya mmg prob dr kul 8 smpai kul 11..patut arrr....:( satu malaya prob!! tergendala keja aku yg xto bila nk siap...mungkin x siap2 coz nama pn 'meningkat mutu keja..' ada ja maklumat dan kena edit utk buat aku puas:D adehh..
dekat2 12.00 tngh mlm...my mem baru balik ngan adik2 dia dari shopping ngan merayap ke rmah sedara kt Kulim...nmpk keletihan tuu...biarlahh, aku xnk kaco;)) lgpn aku takut dia kaco aku plak coz asyik tenet niii.....!!!

11.00 lebih.....hehe..line dh mcm ok:)) hilang ngantuk td...tetiba batuk2 aku lenyap ntah merayap smpai ke perut agaknyaaa...aku sambung cari lagik maklumat pasal MLM tuu..! nmpknya makin pudar aku nk join walaupn aku masih tingat ayat paling power dr org bisnes tu...'..jika meletup di kawasan Utara nii...cuba kita fikir dan bayangkan dimanakah kita waktu tuu....adakah kita bersama2 terlibat..atau hanya melihat...:-ss...'


selepas 2 pg....aku dh tertido.....:))


tp kul 9.00pg smlm...adehh!!!aku tetiba tringat masalah..camna nk selesaikan? lagi dipikirkan kdg2 x selesai2 jugak masalah tu sb asyik berpikir tnpa bertindak...kalu kita x bertindak, mmg kita sedia ada masalah knnnn....ermmm....:(so redah ajeee laaa...

hehe...dah mcm carca-marba citer aku dlm dekat2 sehari tu... sbnrnya aku bukan nk bagtau apa yg aku buat dlm seharian hidop..tp itu lah realiti seharian yg sengaja aku susun x ikut masa... :D bukan pa, baru nmpak emosi yg bebeza... Mmg begitu la kebenarannyaa...MOTIVASI...:)itulah yg aku nk kongsi ngan korang kali niii... ermm, kalu korang tulis dlm sehari apa yg berlaku tntu muncul kesedaran dalam diri...dukungan semangat utk menjalani hari2 kita dgn lebih bermakna...Motivasi Sebagai Pengarah Tuju dan Penggerak Tindakan. Perkataan MOTIVASI adalah berasal daripada perkataan Bahasa Inggeris - "MOTIVATION". Perkataan asalnya ialah "MOTIVE" yang juga telah dipinjam oleh Bahasa Melayu / Bahasa Malaysia kepada MOTIF, yakni bermaksud TUJUAN. Suma org tahu niii...;))

hehe;)) aku x pasti apsal aku citer pasal nii, tp untuk mendapat apa yang kita impi dan inginkan memang perlu suma nii...sb setiap kejayaan x buleh kita buat seorang diri tnpa bimbingan!!!

No comments: