Monday, September 7, 2009

..arini dah 17 ramadhan, 17 ari dah kita posa...tp aku dah x risau pasal posa sb tahap kesabaran dn dugaan aku terima lebih dari dugaan posa pada ramadhan tahun ni... langsung x trpikir laparnya nk makan... atau letihnya brtahan tp aku hanya rasa x sabarnya menahan rindu dan letihnya menunggu... 'Dia' yg terakhir bagi aku... so debar di dada ni sapa tauu...? resah di hati ni sapa peduli...? Siapa pn 'dia' yg bakal hadir nanti dah aku x peduli... asal kekal kelak kebahagian yg diidamkan.... asal wujud keindahan dan keharmonian yg selalu diimpikan... Menanti saat dan menghitung hari yg ntah bila buat aku semakin risau.. gelabah atau x ketahuan kerana saat dan hari yg aku nanti tu mmg wajib berlaku..pasti!!! Terpampang depan mata... terasa gerak kehadirannya.. trbukti wujud satu nyawa di dlm satu nyawa... telah buat aku bangga.. bersyukur malah resah dan risau pn x lekang juga aku rasa. Di saat menanti kehadiran 'dia'.. di kala menghitung baki hari-hari yg tinggal... aku dalam dilema... dan aku sedang mencari pengasuh. Siapa laaa, kat mana laa... aku nk antar? 1st time trpaksa antar kat orang utk mengasuh nanti sb 'adik & along' x pernah orang lain mengasuh.. dulu mama x keje masa zaman 'adik & along', so terurus la kehidupan depa berdua....nenek plak dah x larat utk melayan kerenah cucu cicit yg bukan sj bijak pandai dan membantah kata... tp aku bersyukur sangat bila 'adik & along' cekap berdikari tika depa baru mengjangkau umur 3-4 tahun dulu.
Arini dalam keliru dan kalut memikirkan apa kesudahan kisah 'adik&along' untuk meneruskan sejarah kehidupan mereka... aku p amk satu kehidupan lain untuk dikongsi dgn famili aku.. 'kuku' !! hehe 1st time pandang sabtu lepas trus memikat hati 'along' utk bela... ada 3 ekor.. 'oren', 'putih kelabu' dan 'hitam emas' tp sayang selepas seminggu si 'hitam emas' mati... si'oren' @ 'kiki' dah kena sambar ngn yana... yg 'putih kelabu'@ 'kuku' aku dah booking dulu... hehe Sempat jgk cari susu dan makanan dia trmasuk rantai leher kaler pink kegemaran 'adik' sebelum aku secara rasmi amk kat kawan aku tuu.. 'kuku'??? huhu sb apa 'kuku'? sb 1st day dok main2 dia cakar belakang aku... dan sb abang dia kt si yana tu 'kiki'... so ssh2 cari dn pilih nama akhirnya 'kuku' jd pilihan... hehehe

Tarikh Lahir 'kuku' --> Rabu - 22hb Julai 2009...

4 comments:

zamri said...

Oo..kuku dan kiki..nanti boleh buat siri Filem macam Upin dan Ipin pulak..Selamat Berpuasa.

[mohamadtahir] [mz] said...

zamri::: huhu... apa kabare:D lama x dngr citer..


slmt brpuasa jugak... raya mana tahun niii?? hehe

{akudakjaat} said...

hu mak hai rantainyew........916 ke, 375 kew....hahahahaha

[mohamadtahir] [mz] said...

rantai feri jerkkk:)) wahhaha