Wednesday, September 16, 2009

... harini aku dikejutkan oleh kawan lama yg mmg lama hilang... lama sangt2. Tetiba muncul dan cari aku dan akhirnya kami jumpa kat 'subaidah'!!! Sembang punya sembang tp akhirnya aku dpt tangkap tujuan dia cari aku... BISNES!! ada peluang utk aku katanyaaa....'meniaga larut malam...' huhu terus terang cakap--> MLM ... senang! xyah pusing2 putaq nk jumpa sb nk bagi peluang kat kawan2. Dulu aku pernah post citer pasal MLM ni...tp aku x citer betoi2 just kasi klu sikit2 pasal MLM tuu... antara ayat popular geng niii..."ni peluang utk abg, kami dh bg peluang so trpulang pada abg utk berubah!!" ..... dan ''kawasan utara market fresh lagi... jika meletop bisnes ni cuba bayangkan dimanakah abg pada masa tu kalu abg x rebut peluang niii...." huhu... suma tu pasal bisnes UDARA!!! mmg udara betoi bisnes tuu... x nmpk tp dpt sedut n rasa udara tu adaa... bisnes barang tp x nmpk jual barang just atas angin jaa... sasaran?? kawan2 sendri sb mudah... senang tangkap!! then senang utk bina link---> MLM!!!
kalu tngk citer otai2 depa.. dgn megah bangga tunjuk harta dari hasil bisnes tu terutama keta mewah..sb manusia mmg gila harta dan duit!! dgn strategi atas kertas mmg hebat angka pulangannya... secara logik dan kasar 'on paper' mmg itu la bisnes paling hebat.. pulangan giler2 punya duit mariiii... kayo denn!!! mudah jerk cuma bawa kawan2... sedara2 utk dtg dngr citer paksaan dalam pujukan supaya join.. Ini kali ke2 aku dngr citer yg sama.. strategi yg serupa... hampir setahun yg lepas.. dan arini aku dngr lagi tp atas pelawaan kwn lama aku nii... aku mula dgn niat nk jumpa ats dasar lama x jumpa tp terperangkap dgn strategi selindung tujuan sebenar... xpa aku x kisah sngt sb aku dah lali dn dh biasa pasal tuu... cuma aku mula merasa 'bisnes' tu sudah semakin berkembang sb aku tngk dh makin ramai yg join... semakin sempit dunia MLM tu bila suatu hari nanti sure aku akan terima jemputan peluang bisnes dari kawan aku yg lain pulaa...

adoiii.... strategi depa mmg cekap bila setiap penerangan camna nk dapat duit ribu2 nampak mudah jerk... 'bawa kawan sembang2 smbil minum.... lepak...' yg lain2 biar otai uruskan... biasa la dlm MLM mmg org kejar nk duduk atas... cepat nak naik kena cari org bawah baru leh naik atas bila dh cukup kuota. Tp disebabkan bisnes ni manusia bijak pandai dan ada lagi bijak merekacipta so suma peraturan boleh dinafikan... leh potong line!! supaya cepat dapat pulangan. Sapa xmo kalu leh terus naik tnpa susah payah cari 'anak buah'..wat ssh2 jerkkk!! camna?? camna nk potong line tu kalu xda org bawahan kita...? dah MLM.. multi level marketing mesti kena ada akar utk jana pendapatan supaya org diatas just relak dan tggu duit masuk poket ja... hehe.. kena susun org bawah dan lagi ramai lagi banyak PV ( point value) kita bolot.. tapi TIDAK dgn yg niii.... cuma perlukan modal!! Bisnes mmg kena ada modal, kalu xda cmna nk bisnes? betoi dak? berapa modal dah x penting bila tahap jawatan dan pulangan dlm bisnes tu mmg menakjubkan.. lagi tggi jawatan korang 'beli' lg bnyk la dapat. Sapa xmo duit bnyak... pakai keta mewah dn penuhi impian keinginan di dunia nii... suma tu mmg sikap semulajadi tamak manusia. Korang ada modal?? duit?? sure xda kalu modalnya bukan 50hengget tp angka ribu!!! So jawapannya buat 'loan' bank arrr.... then beli tahap level mna korang nak... mudah jerk kalu guna kuasa duit niii... kalu dngr tentu taksub dgn bisnes niii... sure x sabar nk join 'one team' depa... tp aku masih meraguinya walaupn aku dh dngr banyak kali pasal niii!! something yg perlu difikirkan atau trus buat? Sb risiko untuk berjaya atau risiko hanya untuk lihat sahaja orang , saudara atau kawan2 sendri rebut peluang itu tetap wujud bila aku masih x percaya tentang sistem ni... Korang sanggup dan percaya?? pastikan ada modal utk dapatkan sekurang2nya tahap selesa... korang ada RM12,ooo.00??? kalu ada join la MLM tuuu.... huhu

No comments: