Wednesday, September 9, 2009

Hari ni hari raya...selamat hari raya sumaaa...!!! raya tahun ni spesel sikit... pagi raya kali ni kat rmah aku ramai sedara yg datang... abang2 aku yg jauh suma balik bercuti sakan beraya kat kampung... mmg meriah gilerr laa. Aku plak ada baby baru so mmg xleh kemana2 seperti tahun2 sudah raya ke-2 sure bertandang ke rmah sedara sblah mem aku area aloq setaq nuuu.. dah settle beraya baru plan nk wat 'open house'... tp kali ni hari2 'open house'.. korang mai ja la bila2 pn sb aku xleh p mna2... my mem dlm pantang dan aku plak kalut ngn baby baru.. dh la kena bedah so sapa lagik nk buat itu ini.. nk jaga baby.. nk ngasuh adik & along... dan nk bela 'kuku' lagik sb nenek dh x larat nk bawa diri sendiri dah.. walaupn dia yg trlebih2 nk buat jugak2 itu dan ini. Nk halang?? aku x bani nti rajuk plak... walaupn kuih raya x buat langsung tahun ni tp korang tngk la sndri atas meja betapa meriah dan majmuknya kuih2 tuu.. mcm2 adaaaaa.. suma tempah siap sebelum posa lagik. Betapa x sabarnya nk beraya.. huhu Mmg meriah... persediaan raya mmg terancang awal dgn baget sederhana sb ada baby... hmm dalam korang dok meriah dan suka suki beraya sakan tp aku plak fenin dok memikirkan nama utk baby ahli baru keluarga aku. Ntah apa nama patut aku ukir dlm IC dia...?? Adoiiiii.... tp suma citer aku ni just angan2.. just bayangan sb raya 2 minggu lagi weyyyy dari masa citer ni aku tulis.... ntah betoi atau x baby lahir masa tuu... huhu Ni suma gara2 citer FINAL DESTINATION part 4-3D!!! terbayang kejadian yg bakal berlaku sebelum ia benar2 berlaku.. mcm 'de javu'... kiki... susupen jerkk..!! citer tu mmg sempoi dan aku amat fanatik kesan khas dn jalan citer merepek camtu... setiap babak ngeri citer tu x terkelip mata aku tngk... !!


Dan yg ni baru kisah sebenar yg aku nk citer...hari raya bakal tiba x lama lagi!! walau dh beraya setiap tahun pn tp aura dn suasana kemeriahan hari raya tetap kita nantikan... sapa2 trutama kanak2 mmg teruja menanti raya. Bila genap dan cukup sebulan posa, maka kemenangan mengawal nafsu diraikan bersama... Hari raya Puasa kembali!!! Masing2 punya rasa nikmat hari raya trsendiri.. tp raya kali ni bg aku lebih bermakna dari tahun2 sudah.. Raya kali ni pastinya buat aku gelisah mengatur masa utk bersama2 insan yg aku sayang.... dgn 'org baru' yg bakal mengisi ruang famili aku lagik. Harap2 aku x terlepas memenuhi kehendak mereka yg mengharap... Sengaja aku citer pasal raya niii... supaya aku sentiasa ingat apa yg aku perlu buat bila tiba hari raya nanti... sure aku bz nk update masa tu bila aku bz mengatur masa utk suma... utk segala2nya. Aku xmo trlepas makna raya kali nii n tahun niii... sb raya tahun ni lain sikit... ISTIMEWA bagi aku!! Aku create kehidupan aku mcm tu.. nmpk menyusahkan tp aku bahagia selagi ada yg faham... selesa dan hargainya.

Apa jua pandangan korang pasal raya... x kisah asal korang senang, gembira dan menyambut dgn penuh bermakna. So aku mohon Ampun Maaf Zahir Batin buat korang suma sahabat2.. pembaca blog.. umat islam serta insan tersayang... SELAMAT menanti dan menyambut HARI RAYA AIDIL FITRI x lama lagikkk!! hehe

4 comments:

carimakansedap said...

Apa nama anak ko bro?
Lahir 09/09/09 ka?

[mohamadtahir] [mz] said...

cms--> ni tentu x faham citer yg aku tulis niii.. hehe

cms said...

hahahaha

memang tak faham langsung

hahahahha

tajuk hari raya lak tu
confius aku

[mohamadtahir] [mz] said...

cms--> kena bc pelan2 n kasi abis bru faham apakebenda citer tuuu.... nk faham lagik kena p tngk filem 'final destination 4' tuu :))


hehehe....