Wednesday, September 16, 2009

JAUH.... sesuatu yg sayup.. dan bukan ada depan mata... kadang2 langsung x nmpak. Jauh berkaitan dgn destinasi.. jarak.... ukuran utk menentukan kedudukan sesuatu xkira apapn.
Jauh hati buat kita resah...
Jauh perjalanan banyak pengalaman walaupn hakikatnya jauh perjalanan akan keletihan...
Jauh diri terasa sepi...
Jauh dimata dekat dihati.. walaupn sebenarnya jauh dimata risau, dekat dihati sasau...

Sejauh mna kita anggap dan sangka pasal JAUH.. kita sebenarnya akan terlintas dgn satu tanggapan bahawa jauh bukannya dekat... Ramai xmo terima dan suka dengan jauh!! Yang jauh dan bila jauh asyik teringat... sure rindu bertandang... then how to do?? Rindu terhenti bak lagu 'tomok'... atau 'aku rindu sayang kamu' bak kata 'black' buat aku muram... tetiba radio pasang plak lagu ni 'Perpisahan terasing' dendangan 'KRU'... hayatii..

Perpisahan itu selalu terjadi
Kepada insan yang bercinta
Sungguh sedihnya rasa
Apabila ianya terjadi

Perpisahan bermula dari dua hati
Yang kehendaknya tak dituruti
Ataupun manusia
Yang berperasaan benci

( korus )
Sebuah cinta dan harapan
Menjadi debu berterbangan
Tersekat nafasku kabur pandangan mataku
Amat tersiksa jiwa kerana kehilangannya
Oh oh... mengapa terus mengharap menanti
Walau cukup kusedari dia takkan kembali

Rintangan dari orang yang tak sudi
Menerima cinta dari hati ini
Menarik diri dan pergi
Membawa serpihan hati yang sepi

( ulang korus )

Perpisahan itu sungguh menyedihkan
Tapi semuanya di tangan takdir
Kita dikatakan pasangan bahagia
Oh... kini terasing luka
Oh... kini terasing luka
Perpisahan mengasing kita

...begitu la keadaan bila JAUH menyentuh kehidupan normal kita, semua perkara sekitar diri... lagu2 menyentuh hati... mcm tahu situasi diri kita atau mungkin juga memerli serta menduga. X kisah apa pandangan korang tentang JAUH.. sb jauh atau dekat x salah apa2. Yg salah kita... biar berjauhan tetapi jangan terus hilang hingga aku kena cari untuk dapatkan semula makna. kehidupan... semangat.. perasaan.. pedoman serta penghargaan sb aku x mungkin jumpa lagi apa yg dh aku temui sejauh ini walaupn sbnrnya aku tetap akan menanti dan mengharap kepulangan!! Dh xda lain dah selepas ini untuk aku rasai nikmat pertemuan yg lain sb dh jauh sangat aku sesat...

No comments: