Thursday, September 17, 2009




PATAH!!!... patah selalu dikaitkan pada sesuatu yg boleh dipisahkan atau tidak kepada 2 atau lebih daripada bahagian asalnya.. tapi kalu putus mmg terpisah teruss.... adoiii.. sakit kalu patah tangan...kalu putus harap2 buleh sambung semula. Ada jugak patah ni digunakan utk menunjukkn rasa yg teramat sedih... duka...kecewa atau kesal.. mcm 'patah hati' dan 'putus sudah kasih sayang...' Patah hati pn sangat sakit dgn tekanan perasaan... jiwa merana.. lagi bahaya sebab x nmpk dimata... orang lihat ok tp rupanya ko!! Aku citer patah sb aku merasa amat terharu dan geram sb 4 kali dah aku tukar no plet keta aku... 3 kali patah + sekali aku tukar sb baru kuar kedai dan aku x berkenan dgn plet asal... x sempoiii!! x dan sampai rmah aku sggh kedai tukar terusss..;)) Adehh.. apek kedai sengih jerk tngk aku datang lagi kat kedai dia... melayang rm20 sekali tukar. Kali pertama dan kedua aku tukar, bini tauke kedai yg buat... pastu kali ke3 tauke kedai tu dan baru2 niii anak dia yg buat dan tukarkan... abis 3 beranak kedai no plet tu dah tukar no plet keta aku.. huhu.. Tp itulahh... patah no plet buleh diganti tp kalu 'patah hati' kerana kecewa akan merana tntu sukar nk dicari ganti... 'putus kasih sayang' pn sama jugak... kalu dapat kasih sayang yg baru sure x sama dgn kasih sayang org lain.. tp kena terima sepenuh hati jugak kerana 'setiap pertemuan antara dua insan akan bertemu dgn beribu perbezaan jika disatukan'... bayangkan jika ramai lagi org yg hadir dlm kehidupan kita, tentu meriah dan lagi banyak pengalaman dan kisah kita leh kongsi... apapn setiap perpisahan yg terjadi sebab ada pertemuan yg berlaku!! Setiap pertemuan yg kita jumpa bukan utk berpisah... cuma berharap ia kekal selama2nya. Perasaan terlalu sayang x mungkin berubah tp yg berubah masa dan keadaan masing2... bila masing punya haluan yg perlu dituju dan dapat impian yg diharapkan... hakikat kehidupan kadang x masuk akal kerana adakala bila kita dapat sesuatu tp kita bakal hilang sesuatu yg lain pula... banyak la brsabar!! aku boleh ka bersabar?? dapatkah aku terima kenyataan jika wujud situasi begitu??? insyallah...... i need something and do it something for a moment to remember!!!

No comments: