Wednesday, September 30, 2009

wahhh... ada line wifi unsecured kat HSJ nii.... leh online jap!!! Sementara tggu lagipn susupen+busan+risau+berdebar diiringi hujan jd serba lengkap pakej terasa pagi niii.....
7.30 pg ::: ari ni 30hb... hari yg aku nantikan... aku dh tggu kt pintu masuk dewan bedah bahagian kecemasan kat bawah. Kul9 jap lagi maybe giliran isteri tersayang masuk utk operate.... so tggu ja laa ngan aku ditemani adik dan tok yg bakal timang cicit lagi... :D Along x ikut sb sekolah..!! Sikit pn x rasa ngntuk walaupn aku tido kul 4 pg td... aku cuba buat bagi hilang pakej lengkap pepagi ni bila pagi2 yg aku cari akhirnya sampai..cuma belum jumpa lagi pakej kesyukuran yg diharap. Ntah berapa lama masa akan menguji aku lagi ariniii??? tggu ja laaaaa....

9.00 pg ::: ..tggu punya tggu dah kul9.15 tp blom pn turun dari wad... agaknya sedang prepare apa patut. Adik dah gelisah sb blom nampak si ibu bila semalam terpksa tido ngn si kakak.. bertalu2 soalan yg aku kena jawab sebaik mungkin..xto pn kena buat2 tau jaa... jawab jaa!! huhu.. Nmpknya sama resah juga x sabar nk tggu 'adik' nya bakal dilahirkan arini...10.00 pg ::: nmpknya mmg dah aku jangka bila masa bukan lagi sesuai aku hitung bila dah tersasar dari yg telah ditetapkan.. biarlah kul berapa pn nanti sb dah xda pilihan lain lagi selain menunggu hingga selesai... dan adik masih lagik dengan soalan2 yg x jemu dia tanya dari pagi td.... Sb soalan yg bertubi2 tu aku naik ke Wad9... nk tngk apa dah jadi dan sedang jadi. Nmpknya apa yg kita selalu harapkan xkan jadi.. apa yg kita impikan pn x sepenuh kita dapat.. syukur ada dan dpt sikit daripada x dpt2 langsung!! Dengan masih terbaring atas katil menanti 'turn' datang... sakit makin terasa bila ubat dah meresap dlm badan.. jelas ketabahan menahan sakit itu pada wajahnya... :-s

11.00 pg ::: sedar x sedar dah 11.30 pg dan mcm keadaan pg2 td.. masih x berubah. Masih belum nmpk kelibat katil yg disorong ke dewan bedah.... dan keadaan ni jgk buat aku semakin mati akal nk type citer kat sini... adik masih dgn soalan sama....mana mama??? baby dah lahir belom??? baby lelaki ka baby perempuan??? kenapa lambat?? xleh p kat mama kaaa??? :-s dan banyak lagi soalan2 cepumas yg aku sampai x ingat nk ingat lagik.... jawapan tetap sama--> SABAR.. lagipn bukankah hari ini hari yg dinantikan sudah tiba... dan aku x mungkin datang dan merasa lagi situasi sama lagi di hospital niii... so dah xda pilihan lain selain tunggu!!!
12.00 tnghari ::: hmmm... waktu melawat dah sampai tp masih x kunjung tiba!! Lorong pejalan kaki ni semakin sibuk dgn staff hospital tolak tray makanan utk 'lunch'.... dan semakin sesak dgn org utk melawat masuk ke dlm Wad.... aku duduk dkt ngan Bilik X-ray sb ada 'plug' utk caj laptop niii. :D Gamaknya kalu leh x-ray apa yg aku rasa masa niii... ntah camna rupa result tuu??? adakah sama semak dgn orang lalu lalang yg dh mula x henti2 niiii.. atau sama mendung cuaca kat luar tuu?? Hmmm... aku nk masuk melawat jap... dah masuk waktu tu, nk bawa tok dan adik yg semakin gelisah x tentu arah aku tngk.... adehhhh.... :(

12.30 tnghri ::: ... mmg waktu melawat tp aku kena cargass p settle urusan bank kejap n amk along kat rmah, dia dah balik dari sekolah... tggl tok dan adik kat dlm Wad. Trpaksa tgglkan sekejap lgpn aku rasa mmg lama lagik nk masuk sb org yg 1st masuk pagi tadi masih lom kuar2 lagik...

2.30 ptg ::: aku dah ada kt spital ni balik... dah amk along dan dah bagi makan 'kuku' kat rmah.. Dah xleh masuk dalm wad lagi... 'time out' !! So lepak kat luar jerk ngan tok, adik n along... aku cari tempat tepi2 pejalan kaki tu yg ada 'plug' utk aku caj laptop smula.. Kat ats ni line cam hampeh jerkk... asyik DC!! 'Berokben' ni pun sama jgk line dia... semput sama ngan aku gak rasanya..

3.00 ptg ::: masih belom ada tnda2 yg dewan bedah kat bawah tu sudah siap sedia utk kuarkan baby aku tuu... Bukan aku x faham tp dah terlalu bosan aku masuk tanya lagi kt doktor yg kebetulan ada kt dalam tu.. cam biasa jawapan yg aku dah agak --> 'sabar encik....nanti dah kosong dewan bedah kami akan masukkan isteri encik.. :) ' Adehh sampai bila agaknya nk kosong ntah dewan tuuu... si adik walaupn dh jumpa mama dia td masih jugak x putus2 tnya aku lagi. kenapa?? mengapa?? camna??? sebab apa??? bila?? dah hampir jd cam iklan ''burung apa??? burung muraiiii sayangg...." sabar ja laa dan mcm biasa jawab tetap jawab x kisah betoi atau x... yg penting relevan!! huhu
Sian tok yg x larat tp gagah jgk nk tggu cucu cicit dia tuu.. adik yg dah semakin busan tp seb bek ada along yg leh layan kerenah adik dia tuu.. dan aku belum jamah apa2 lagik!! Lom lapar pn....... :( sekiannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.......... nk bawa tok, adik n along p kantin jap... !!!

4.00 ptg ::: hmm.. aku masih lagik kat spital.. masih beku tggu 'turn'.. kalu dah masuk ke dlm dewan tu boleh gak aku agak2 masa... leh antar tok, adik n along balik dlu... jap lagik dah 4.30 ptg dan masa melawat!! dah buleh masuk ke dlm wad semula... Roti jerk yg tok jamah ngn air mineral sb xda selera sama kot... letih menunggu dari pagi td. Aku dah xmo bawa then bila dah masuk nk operate baru nk gi balik amk tp takut merajuk x sudah nanti.. so aku ikutkan jugak permintaannya... dah seharian menunggu dan terus menunggu, kalu dah bukan tiba masanya... buat lah camna pn!!! dah ketentuan-NYA... 'HARAP BERSABAR!!! anda akan dilayan sebentar lagi.... sekian terima kasih!!!' huhu

5.00 ptg ::: Tetiba lalu depan aku seseorang yg amat aku kenali selama lebih 12 tahun.. terbaring atas katil yg ditolak oleh nusre... kul 5 baru leh masuk ke dalam dewan bedah! Penat masa menunggu td terus hilang bila aku trpaksa tunggu dalm situasi yg lain pulaa... keadaan yg lebih mndebarkan. Dan lebih meresahkan aku bila trima panggilan dgn soalan2 sama cam adik td... sori!! buat sapa2 yg msg dan call bertanya khabar... aku hargai suma tu tp fikiran ni x stabil nk handle lagi.. lepas dh nampak selamat depan mata nanti aku msg reply korang.... thankz a lot's... :-s

6.00 ptg ::: ..dah lebih sejam dah kt dalam dewan bedah tuu... aku nk p tandas pn pikir 2-3 kali... tahan jaa. Nk on9 semula tp takut ada apa2 hal lambat plak nk simpan... sedang dlm aku yg mcm ngok ngek dah menunggu tetiba lalu nurse dukung baby... anak aku ker??? putih gebu... nusre tu trlalu laju utk aku sempat tegur anak sapa dia dukung tuu...


6.45 ptg ::: bini aku diusung disorong keluar so sah la baby td anak aku... dan aku masih belom tahu samada baby lelaki atau perempuan.... aku dh x pikir lagi cuma melayang dalm fikiran aku rasa kesyukuran teramat sangat sb semua selamat... selesai dgn mudah.


7.25 mlm ::: aku selesai 'iqamat' ke telinga anak aku dan 'belah mulut' .... alhamdulillah!! xda apa yg aku leh kata bila x terkata lagi dan hanya tangisan kegembiraan menitis... Dan dlm teka teki teka tekuk ramai kawan2 dan sedara menyatakan baby lelaki akhirnya terjawab sudah td.... x kisah samada lelaki atau perempuan kerana sumanya ANUGERAH ALLAH!! Aku terima seadanya.... bayi perempuan!!! Dan hari ni telah mengubah lagi suasana keluarga aku dengan 3 orang puteri menghiasi segala kehidupan aku serta isteri sepanjang hayat nanti... semoga anak2 aku ini akan menjadi insan yg taat pada agama, berguna pada bangsa dan negara.. solehah... bijak... sebagaimana impian semua orang!! Alhamdulillah... syukur.... :D

6 comments:

Di3mAn said...

tahniah.. segalanya sudah terjawab.......

[mohamadtahir] [mz] said...

dieman::: hehe... tq :D

Intan said...

gurl lagi? Allhamdulillah...apa pun arap semuanya selamat..

tembamnya baby ni :X

[mohamadtahir] [mz] said...

intan::: ko dapatkan anak lelaki segeraaa..... minang anak hcj :D kakaka

:P

PenyuXP Professional said...

tahniah2.... sorg lagi anak kawan aku yang bakal aku lambung.... ehehehe....

[mohamadtahir] [mz] said...

penyu::: uittt:)) kaka

jgn hg ngorat dah:P ahakss