Sunday, September 27, 2009

Hari itu sudah berlalu..... dan arini ahad 27hb September dah....!!! semigu sudah raya berlalu.... tinggal lagi 3 ari utk satu ANUGERAH allah yg paling besar yg bakal hadir dalam dunia aku!! Debar risau suma lengkap... camna aku nk hadapi keadaan tuu... Hanya doa dan harapan moga suma akan lancar... insyallah!! Kali ni lain sb anugerah ini bakal lahir dlm ketika hebatnya ujian yg sedang dihadapi... dugaan yg diterima.... mmg menguji!!! Cuba nk lupakan tp xleh lupa sb mcmna nk lupa kalu asyik ingat??? cuba nk bagi hilang suma yg berlaku.. aku cari dimana salah dan silap... punca dan penyebab... harap aku jumpa semula yg hampir2 lenyap dan musnah itu... Hilang bukan bererti lenyap atau pupus terus... cuma perlu cari cara lain utk kekal tnpa ada perasaan lain walaupn ssh nk jumpa situasi camtu bila akan ada hati yg terluka... sedih dan luput kepercayaannya. Untuk kembalikan semula keadaan seperti normal setelah rosak mmg agak sukar... tp apa lg cara yg ada?? 'back to the future'...???
Hari itu sudah berlalu...... selasa ni 29hb September 2009, Hospital Seberang Jaya bakal terima seorang ibu yg bakal dibedah kandungannya pada hari rabu ni 30hb September 2009. Semoga semua selamat dan berjalan lancar utk kelahiran baru... Anugerah itu yg aku tggu2... doa suma sedara dan kawan2 amat dihargai mengiringi saat2 anugerah ini hadir melihat dunia... juga menemani isteri aku menempuhi pengalaman yg telah berulang kembali buat kali ke3 dan terakhir.... Dan aku redha dgn apa yg bakal hadir nanti... asalkan sihat dan sempurna!!
Hari itu sudah berlalu... apabila kini sudah smpai masanya yg aku sangkakan tahun depan tp rupa2nya bulan ini.... Aku hanya menjangka waktu itu supaya kenyataan ini boleh diterima dgn baik... rela tanpa perbalahan atau penyesalan yg amat sedih... Biar 'due date' tu datang tnpa timbul rasa benci teramat sangat.... sayang nk lepas atau sedih meratapi. Setelah sedar segera suma kesilapan maka pembetulan bakal aku lakukan... Bila dh janji maka janji perlu ditunaikan!! Sayang la mcmna sayang pn dan lebih sayang kalu x buat apa yg telah dijanjikan.. Jika masih ada sayang dari org yg kita sayang, syukurlah... hormati dan jaga perasaan itu selamanya.
Hari itu sudah berlalu.... kini masa depan menanti dgn pelbagai lagi dugaan. Entah lebih hebat dari hari-hari yg aku lalui dulu...? Hanya pengalaman itu menjadi pedoman utk buat lagi atau serik sudah.... Yang aku sayang akan terus aku sayangi sampai hujung nyawa.... yang sayangi aku, aku pn harap begitu kerana hari itu sudah berlalu.....HARAP MAAF!!!

No comments: