Saturday, September 19, 2009

"Pejam celik pejam celik dah sebulan puasa...
Pejam celik pejam celik dah nk rayaa....
Sebelum pejam x celik celik...
...eloklah kalau ucap SELAMAT HARI RAYA serta MAAF ZAHIR BATIN...
Mohon diampun dan maaf jika terkasar bahasa.. halal makan minum dan perbuatan aku... "


....itu antara kiriman sms ucapan hari raya yg aku terima dari kawan2... x henti2 msg bergegar bunyi sejak smlm... smpai x smpat aku balas pn ada.. x larat dah top up :)) huhu... tp itulah yg terjadi setiap kali hadir perayaan... apa2 pn cara ucapan dikirim yg penting raya tetap akan raya... kepada semua kawan2 sanak saudara yg kirim ucapan tu aku pn mengucapkan juga SELAMAT HARI RAYA... terima kasih kerana kita masih saling ingat mengingati, masih wujud perhubungan yg terjalin antara kita semua. Yang paling terharu aku rasa bila aku dpt sekeping kad raya yg begitu istimewa... satu2nya kad raya utk aku pada tahun ni...! tahun2 sudah xda pn...

dan esk hari raya.... hari ni ujan lebat turun mncurah2 membasahi bumi...suasana agak muram jdnya. Semua org agak kebz-an masa nii... masing2 nk membuatkan hari raya dismbut meriah.. gembira dan penuh bermakna.. sapa2 pn akan begitu... sapa2 pn x mengharap syawal ini dlm duka... tp kalu berlaku jgk insiden2 luar jangkaan... sesuatu yg perit utk diterima ketika org bergembira, apa lagi yg mampu kita buat??? Dugaan yg perlu ditempuhi... airmata lebih membayangkan kesedihan daripada kegembiraan. Hari raya kali ni penuh makna bg aku... sangat bermakna!! Bg aku syawal kali ini.. tahun ini adalah raya aidilfitri yg xkan aku jumpa camni lg dan x mungkin aku lupa seumur hidup aku... lagu2 raya yg berkumandang bagai rasa x bererti bila ada sesuatu yg lain bakal aku hadapi.. ada peristiwa lain yg bakal aku alami... yg sudah pastinya akan merubah segala2nya. Berubah segala kehidupan luar biasa aku.... segalanya berlaku pada ramadhan dan menjelang syawal hari mulia... hari raya!! Patutkah aku tunjuk bagaimana perasaan aku ini???

No comments: