Tuesday, September 9, 2008


2 ari ni buat aku penin lg... kali ni bukan pasal keja!! tp ni pasai urusan mengurus kehidupan sendiri. ANTARA!!! mmg senang kalu ada antara dua coz pilih salah satu jaa, itu pn kdg2 aku sukar wat kata putus. Mudah la jugak lagi nk wat keputusan sb ada 2 jaa...cuma pilih yg terbaik antara 2 tu... Tp kali ni aku kena pilih 
antara 8..:( camna erk??? adehhh...mmg blur... tolak p tolak mai tggl 4 jaaa, tu pn aku xleh wat pilihan lagi!! sama cantek.. sama lawa... smpai mata bengkak tngk serinya :( konon nk dngr pndangan org len... dia kata yg itu...aku dalih yg ini.... akhirnya aku jgk yg penin.... hahahaaa:))  Aku hilang arah lalu selongkar laman2 web.. aku cari info merata2 akhirnya aku jumpa citer pasai 'terapi' yg bermaksud rawatan!! Terapi mcm2 terapi ada... ada guna teknik urut.. 'saiko' atau ubat2an.. dn yg menarik perhatian aku waktu ni ialah 'terapi warna' @ 'electromagnetic medicine'.. Sb penyebabnya berkaitan dgn apa yg aku peninkan 2-3 ari nii...pilihan ANTARA warna2 yg patut aku pilih... warna mmg berpengaruh dlm kehidupan kita... Warna menghantar isyaratnya dalam bentuk getaran. Getaran itu mungkin tinggi ataupun rendah. Manusia pula bertindak sebagai penerima getaran akan memberi reaksi terhadap getaran itu. Seseorang mungkin berasa teruja ataupun mungkin akan berasa lebih tenang pada waktu itu. Ini semua bergantung pada kadar getaran yang diterima oleh sistem manusia. Warna jika dirujuk pada Kamus Dewan edisi keempat membawa maksud ‘kesan yang didapati oleh mata daripada cahaya yang dipantulkan oleh objek dalam bentuk pelbagai dan bercorak. Aura yg ada pada warna mmg mistik....  
akibatnya kalu aku citer pasai warna kt korang tentu lali lena kot!! hehe aura warna boleh buat korang marah... gelisah atau tenang..!! Merah menyemarak atau merangsangkan utk mengatasi darah rendah...sakit kulit..!! Biru melegakan, tenang dan damai utk asma atau migren...!! Hijau merangsang proses berfikir... atau Hitam plak sering digunakan utk menekan nafsu makan..!!
Nk kata  x betoi... ada kajian dan bukti !! nk kata x percaya... aku dh kena :( sb antara medallion grey, glittering silver.., ebony black atau ivory white... aku blur dn tertekan utk wat keputusan!! Aku dh guna terapi warna hijau tp masih x kuat utk penagruhi aku.. Mna satu aku nk pilih jd terapi warna aku sepanjang 9 tahun nti... atau aku warnakn semula  ke warna terapi yg len bila dh warna terapi pilihan 1st aku nti x berkesan... :P 
Apa2pn antara warna yg boleh terapi..... pilihan yg x terpilih2... hanya ada satu lagi kebimbangan yg aku nantikan jawapan nya iaitu kelulusan... :( kalu x...., warna hanya tggal warna saja laa....:))

8 comments:

fuziana said...

haha konflik warna rupanya kawan aku ni :P


oit...i pilih kaler ni medallion grey

muahaha yg kita tgk marin tu :P


u ni dh mmg tahap takleh terapi lg ngn kaler ijau dh sbb tu tak waras lg dlm pemilihan warna ni...TEKANAN adunan kaler maler lukisan mata u tu,...

yg i nk pesan kat u, walau apa info yg u CARI dan u JUMPA, suatu hari pasti akan pudar dan HILANG jua..Pasti jua akan ada pengganti adunan kaler maler 8warna itu :-"


aku merepek lg kat blog matahir ni :)) :P

[mohamadtahir] [mz] said...

nmpknya terapi majoriti telah jd terapi trbaik utk i:))


ok laa....medallion grey!!!! :D kakaka...xmo ingt pilih lg dh:P:P

fuziana said...

kaka baru saiko skt dh mcm termotivasi gayanya ;))

hmm, u pasti ke pilihan u tu bro,...erm,tahap penempis cahaya /haba ok ke kaler tu...hm, dr jauh nmpk ke keperibadian keta n tuan keta tu...ngn ke ngn gaya u tu :-??

penah u fkr?

[mohamadtahir] [mz] said...

adehhhhhhhhhhhh!!!! :((


dah!!! xmo pikir lg... kompom!!sah!!

fuziana said...

matahir ::: sesuai ke bila u drive ngn kaler biru miru grey kelabu tahi anjing tu bro 8-> camna i nk bygkan yer :| :-??


sah???saksikan siapa ni :)) :))

[mohamadtahir] [mz] said...

ermmm:-? saiko u xleh lawan ngan i:P... saiko i pakai bomoh:))kakaka


sah saksikn u nti...:D buleh???

fuziana said...

kakaka bagus2 i sj test terapi u td..bguna gak i pakai kurung ijau td..tak ckp ngn tu dr.anum n dr.nab pun ijau...huh mmg ckp terapi u kali ni :P


hmm, mau saksi i apa? u saksikan bakal laki i la akad nikah ngn i :-"


saksi i takde guna nya :P

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> tu baru terapi...blom saiko i lagik:-"

sj jaa wat2 xto;))


saksi???

i nk saksikan hnya keindahan dn kebahagiaan... :X

wekkk:P