Sunday, September 28, 2008

mcm2 citer dlm bulan posa ni sementara menjelang raya...!! Ada citer sedih... teharu dn gembira setiap kali raya tiba. Yg jd kemestian dn kewajipan yg biasa tentunya pakaian baru... dinding2 disapu cat baru... langsir baru... suma nya serba baru laa katakan... dan kebetulan aku beli keta baru<--- kebetulan jaa nooo..jgn nk kutuk kata pa lakk...KEBETULAN dh beli time nk sambut raya..!!huhuhu:) nk wat camna...!! Lupakan la citer benda2 baru tuu coz aku nk citer pasal CEMBURU!! Kebetulan cemburu yg aku nk citer ni berkaitan dgn 'baru'...  hebat perasaan cemburu ni bila kena dn masuk dlm jiwa kita... lagipn suma org mmg berhak rasa perasaan tuu... kalu xda rasa cemburu mmg ganjil lg pelik dn x normal org tuu...!!! Sbnrnya kisah cemburu yg trbenam dlm diri seseorang tu slalunya dh diasuh sejak kecil lg... dgn sengaja atau x, dgn x disedari atau lupa.. dh mmg terpahat dlm hati rasa tuu!! Aku anak ke-8 dari 9 beradik... anak lelaki paling kecik... yg no-9 tu adik perempuan... so kami 2 beradik paling manja la kunun:)  Kemana saja org tua aku p, tntu kami ikut dn dibawanya.. xleh renggang! Kalu bawa sorang, yg lagi sorang dh rasa cemburu... abih tu camnaaaaa...huhu!! Kisah cemburu x abis kat situ.. bila dh dewasa plak, timbul pula cemburu dlm cinta!! Besa arr... sapa x cemburu kalu awek mcm dok layan balak len...huh!! walhal hnya sembang2..... Bila masuk zaman ber'famili' pun citer cemburu x abis lagik... camtu la jugak bila ada anak2.. tntu kena hati2 layan bg sama adil, kalu x.... tntu cemburu semakin tercucuk dlm diri anak2 plak... citer cemburu
 berpusing2 berputar2 dlm hidup suma orang!! Ada negatif dn positif dlm dunia cemburu... kalu terrer handle mmg x jd masalah kes cemburu yg xda mata nii.. cemburu kn ker buta!!! Yg celik aku, dia.., awak..korang atau mereka.. jgn la buat bagi buta bila celik dalam kelam hadapi dunia cemburu..huhu!!! Mmg sakit jiwa, hati dn perasaan... dn mudah cakap dari hadap... X pasal2 aku citer pasal cemburu sb aku cemburu kalu aku xleh buat apa yg aku nk buat... bila buat x jd... dan pasal 'baru' yg aku nk bgtau ni.. aku baru perasan yg aku ni ada org cemburu malah ada jugak yg x senang dgn kesenangan dn kemudahan yg aku dapat!! itu maknanya ada orang ambil tahu dan prihatin kat aku!! Apapn cemburu xkan hilang selagi kesempurnaan yg kita cari masih jauh kemna hala nk jumpa... Sori!!! aku xda niat bg sapa2 cemburu... sb kdg2 aku dh muak dgn sikap tuuu lalu mcm pernah aku kata--> lagi larang atau tuduh, lagi aku buat dan lagi aku buat2.... anyway just look it at 'niat'!!! adiossss...poyosss...siossss!!! ceh!! pocittt :)) haha... jangan marahhhh... cemburu jaaa... =))huhu... 

6 comments:

fuziana said...

uik...i tak fhm la apa kes la ngn citer CEMBURU u kali ni...makin i baca makin plak i tak paham, confused.. :-??

tapi kan utk pgetahuan u i tak kisah la apa u ada, apa brg baru u beli..sbb i bangga kawan2 leh pakai benda2 baru yg mbolehkan hari2 yang dilaluinya CERIA selalu..hehe

cuma nya i ter"CEMBURU" bila mana u ni tak agak2 nk angkat VIPER keta u bila mana panas dan malam hahaha....--->jgn marah buwekkk :P

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> ntah??? i pn x pahammmm!!!:))kakakaa

..ermmm kalu viper tu buleh cakap dlm bulan posa ni tntu u yg pengsan dlu....kuangkuangkuang...

fuziana said...

kaka....u pun tk fhm i lg la tak fhm kaka...

huhu viper u dh dberi peti suara ke :-" bangga nya :P

Carimakansedap @ CMS said...

Korang tak faham ....aku lagi la tak faham ....kakakakakakakakaka


BARANG baru kena la jaga lek lok ... biar orang CEMBURU lagi.....
Tambah lag apa yang patut utk diCEMBURUi..... hehehehehe

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> :P



cms---> huhu...1 masalah lg pasai cemburu!! cemburu dh xda wet:( dh abis belanja utk rayaaa....huhu

fuziana said...

matahir ::: toing toingg buwekk sama guek plak ;)) :P