Sunday, September 21, 2008


lama betoi aku hilang sb bz ngan keja smpai x sempat cari masa luang utk jumpa emak dan ayah aku... posa dh 21 ari.. bru arini aku berkesempatan berbuka ngan ke2 orang tua aku!! tu pn aku x rancang pn.. terus ja balik ke rmah aku di mukim Naga Lilit, Pdg Serai nuuu...hehe.. Rasanya mcm nk ubah kebiasaan beraya plak tahun niii... aku ingt tahun ni aku nk wat rmah trbuka kt sana jaa... Nk rasa beraya di rmah sendri la plakk...asik bertahun2 dh beraya kat Sungai Semambu niii!! Nk balik kampung.. kampung xda.... suma dh pindah ke taman... nk sedey2 sb aku xda kampung, x buleh!!! sb aku jugak yg pindahkan ke2 org tua aku ke taman perumahan tuu...  huhu.. --->''salahhhkuuu!!!'' :) Aku cadang nk bawa kemeriahan raya tu kat sana coz sian gak kt mak dan ayah aku yg mcm kena paksa oleh aku dok sana... huhu.. dh xda suasana kampung ngan jiran2 yg dh berpuluh2 tahun rapat kt Tanah Liat nuuu.. tetiba berubah mendadak!! Sedar2 dh setahun lebih dh 'pengorbanan' ni jadi... Bukan apa... niat aku supaya ke2 org tua aku lebih selesa... bnyk dh pengorbanan yg dibuat oleh mereka! :) itu ja la yg aku mampu buat dn balas... harap2 ayah dan mak suka.. :) Tu suma citer famili aku... tp aku nk citer bukan kisah drama utk seisi keluarga!! aku nk citer pasai PENGORBANAN!! setiap kejayaan dlm kehidupan mmg ada pengorbanan yg kena buat... kena la korbankn apa patut supaya dpt hasilnya dn fikirkn la apa yg patut dikorbankn bila ada pengorbanan. Setiap pengorbanan x suma org mampu buat.. mampu hadapi... atau larat tanggung!! ''bukan senang nk senang tp mmg senang nk susah...'' ... kini bila dh aku sendiri ada anak2 baru aku lebih faham walau aku mmg dh lama sedar tanggungjawab tu.. cuma terkadang aku terbabas dn kadang2 keliru antara benar atau salah didikan aku atau mungkin juga cara aku bg kasih sayang.. itulah realitinya yg aku kena terima samada hendak atau x.. patut atau hak.. risau atau bebal... kena redah ajaaaaa!!! Huh!! brani buat, brani la tanggung...!! 
....bila pengorbanan telah dilakukan.. sedang buat atau baru nk rancang akhirnya kita akan  bermain dgn emosi yg akan buat kita berbelahbagi dlm setiap keputusan pengorbanan apa yg nk dibuat, yg bagaimana... bila... mengapa atau apa saja.... emosi mmg kuat juga pengaruhnya! Sb tu bila tringat balik apa yg dh aku buat... samada salah atau mungkin derhaka tnpa disedari kat mak dan ayah aku.... emosi tersentuh dlm sedalam dasar lautan... terawang2an setinggi awan... dh terbalas atau ter-ampun tidak...! adehhh!!! sedih plakkkk..... Biarlah aku ngan kisah aku sb aku akan rancang cuba buat... usaha lagi 'pengorbanan' baru walaupn yg lama masih lg x selesai, aku harap moga x tertangguh jaa... :-ss Semoga Ramadhan ini kita suma diberkati dn dianugerahi kekuatan utk hadapi segala2nya!! 

5 comments:

zamri said...

Ayahh dan iibuuu
Ayahh dan iibuuu
Engkaulah permulaan kami
Dapat melihat bulan dan matahari
aa aa aa

Aku adalah anak yatim yang kematian ayah dari form 4 lagi..

Bapak Mertua pun dah ninggal..hu hu..

[mohamadtahir] [mz] said...

opss... sabar laa

aku pn akan alami perkara yg sama 1 ari nti...:( atau aku dlu yg pergi.....

fuziana said...

sedihnya post kali ni :((

[mohamadtahir] [mz] said...

yana--> x sumanya gembira dlm hidup niii... kkdg sedih tu lebih trpendam dari suka walaupn raut wajah gembira....!!!

fuziana said...

matahir ::: ya betul tu i setuju sbb i pun kdg2 lalui pkara yg sama :


biarkan sj ku pendam didalam hati agar tiada lagi insan tluka dgn diri ku... huhu jiwang sehhhh :P