Monday, September 15, 2008

arini aku terlewat utk sahur...bukan lewat lagik dh tp sedar2 dh azan subuh...:( so aku terlena balik bila sedar2 plak dh kul7 lebih...lewat lagik!! aku ingt aku ja yg lewat.. tp awek2 aku pn sama lewat... ermm kena la tggu turn masuk bilik air......:( slalu ari isnin mmg camni... segan dn baloQ jaa rasa.. Seb bek aku cekap bab hilang bila slalu sngt org cari aku kat opis tu smpai aku sengaja  bg depa suma x jumpa ngan aku:)) ada ja keja aku dapat nti so pandai2 la ngelak!! kiki... Tp xleh gk bila keja2 tu akhirnya aku jugak kena buat... kdg2 rasa mcm dh sain agreemnt ngan keja2 tu..:) xleh lari coz terikat ngan syarat2 yg dipersetujui oleh aku sndri. Itu pasai keja tp arini aku sain 1 prjanjian yg pastinya akan merubah cara hidup aku nti.. 1 perjanjian yg buat aku terikat dlm tempoh yg agak lama jugak laa...!! suma tu mmg aku x pinta tp mmg trpaksa... sb bisnes depa mmg mcm tu!! spesis hisap darah!! sama la jugak pasai keja tuu... apa2pn p mai p mai sumanya saling berkaitan. So biar la citer keja n bab perjanjian tu  sb aku nk citer pasai perkara lain yg aku sedang ntikan... x la penting sngt tp ia akan jd identiti aku selagi ia milik aku!! 

cuba baca citer benar niii...
episod 1

"selamat datang boss..sila2 masuk..'' dengan senyum:) smpai telinga salesman tu.
''..tengok2 dlu..ini model baru... kaler baru, ada beza lain sikit kat sini... sini.. sini.. '' sambil tunjuk dan hulur broucher lama dan baru..
''...kalu order sekarang..mmg dh ready stock!! boss buleh tngk kat stor belakang... ada banyak boss...."
''ermm... berapa harga plak untuk model baru niii.... mesti naik ikut harga minyak paa..:) " sinis si pembeli ni..
''eh! xda boss.. harga lama lagi...''
''..sekarang dia kluar sudah ikut macam model Passo sikit la boss..'' perghhh ayatttt...
''ok..ok.. ada diskaun x?'' :D
''ada offer apa lu kasi i...?'' 
''Ini keta ar boss..xda offer apa2 laa boss...harga mmg x turun laa, tp kalu boss nk i buleh kasi sikit diskaun la..kedai bg less 500!! ''
''model ini sekarang paling laku la boss..betui punya cakap boss..!! boss amk sekarang mmg ready stock.. dokumen siap..loan lulus.. itu keta x smpai 2 migu buleh kluar!!''
''500 jaa...? bg la tinggi skit... kalu u kasi skrang juga i booking...''
''sori boss.. itu saja la boss.. tp boss pnya pasai arrr.. i buleh kasi voucher tinted!! minyak 30 ringgit sj laaa..''
''itu tinted pnya voucher pn sudah 2 ratus maaa...:)  '' pujuk si salesman...

selepas episod 1...esk tuu

''hello...hello boss...''
''saya eddy... boss! u punya loan dh ok..dh lulus!!''
''owh!! ok...sekarang apa i nk buat??''
''ok boss..u buleh datang comfirm apa kaler boss mau.. then bayar itu down payment suma...''
''dokumen suma saya bikin siap kasi boss... minggu depan.. monday buleh amk keta loo..''
''ermm..ok i bank-in suma downpayment... petang lepas keja i jumpa u..''
''ok..ok..lagi bagus..petang arr...''

petang tuuu...

''..ya boss..duduk dlu boss''smbil bawa dokumen ke meja..
''boss pnya duit suma sudah masuk...tq ! tq!''   :)
''aritu boss mau itu kaler baru pnya, boss kna tggu q sb itu kaler laku boss..lepas raya baru dapat..''
''ok boss.. sekarang kalu boss mau kuar keta cepat.. kaler hitam ada boss!''
''ada 2 biji... kalu x amk mmg abis jual.. so boss kna tggu kalu mau kaler lain''
''aiii... u kata lain... suma kaler ready.. suma ada!!''
''betul boss.. tp suma auto pnya keta la boss... manual kurang..''
''cehh... kalu cmni i xmau beli sini laa... i mau balik suma downpayment!!'' rungut lapik ngan ugut smbil rasa di tipu...
''hitam pn cantik boss...kusyen sudah sama kaler dgn body.. jangan la boss..''
''sekarang bulan puasa...production slow sikit, kena tggu maybe lepas raya baru smpai..''
''camna boss? hitam pn ok la boss...cantik juga..''
''abihh...u ada kasi pilihan kat i kaa?...ceh!!'' .

...itu la pangai sorang salesman...citer tu x abis kat situ jaaa!!! pas settle suma tu smpai arini x call atau bgtau apa dh jadi... nk jadi.. dn bila jadi!! so bila citer itu aku citer... lewat sahur tp aku balas ngan berbuka kat pizza.. perjanjian yg mmg x untung kt pembeli...  sebalik suma tu mmg aku ternanti2 malah suspen... sb aku tertanya2 nombor apa yg bakal melekat kat body keta tuuu.....kakaka:))


13 comments:

fuziana said...

kakaka ...angau2 mcm sms ngn pakwe makwe plak :))

[mohamadtahir] [mz] said...

:-? sms?? pakwe?? makwe??

mna ada jantina 'menatang' tuu :P cehh...:))

fuziana said...

oit...mmg la takda i ibaratkan u skrg ni ngn apek tu.. :P

u p baca blog org len sumer citer kisah sms ngn bf u lak bf gak apek juai keta ngn apek hj.eon :P

[mohamadtahir] [mz] said...

hahaha... apek juai keta tu kalu mati kena tanam dlm2 skt...kalu x tntu trloncat kuar!! sama la ngan hj.eon :P

nyesal i byr bnyk2 tp hampehnya servis...

PenyuXP Professional said...

kete mesti ada jantina... muahaha... kalau auto tu betina... manual tu jantan.... muahahaha......

[mohamadtahir] [mz] said...

penyu---> owh:O ya x yaaa.... pandai hg belek jantan ka betina:))kakaka


uit hg dh pastikan ka awek hg auto?=))

PenyuXP Professional said...

awek mesti laa kena auto... muahaha...


tp bab2 kete.. bab2 moto.. kena laa jantan.... kalau betina kalu... pickup kureng.... yang jantan ni kuat skit.... kuang3x...


tgk kete si tom tu.. betina tu... pickup kureng seh... muahaha...

[mohamadtahir] [mz] said...

kakakaa.....:)) betoiii tuuuu..aku sokong:))

PenyuXP Professional said...

hahaha.... yang yana punye jantan kan?? tu yang belasah selekoh cecah lutut tu... :)) =))

[mohamadtahir] [mz] said...

gen2 tu mmg sah jantan... bkn cecah lutut jaaa, telinga kanan pn pecah coz potong smbil belasah selekoh la tuu...=))

PenyuXP Professional said...

hahahaha.... memang dasar jantan.... hahahah... belasah cukup2... kuang3x....


tpi si BB tu giler kat betina jerkk... :))

[mohamadtahir] [mz] said...

jantan mana x gila betina weyyy...porrahhh!!

tp tngk jantan gk, kalu yg enjin turbo mmg laju carik betina... banyak duit beli minyak bebbbb


=))=))

PenyuXP Professional said...

hahaha... minyak tu bagi depa umpama 1 liter air yang org isi kat tepi jalan tu haa... i liter rm0.20... hahahaha.... tu laa kalau duk bela si jantan yang duk turbo carik betina....


:)) =))