Friday, October 23, 2009

ACCIDENT!!!! xsiden lakkkk:( aku tr-xsiden tp bukan salah aku... UNSER tu kuar simpang then dgn penoh x sabar nk kuar jugak2 walaupn mmg sah2 xleh lepas..!! Aku dah usaha untuk nk mengelak n bagi dia ruang utk dia jalan dah pn... Adoiii... 'dommm!!!' 'kanggaro bar' Unser dia hentam sisi tepi kat belakang bawah tempat isi minyak tuuu... kemek arrr :( apa lagiiii...!!!

Tengah panas terik matahari buat aku pn sama panas jugak... peluh dah x aku sedar meleleh berlengas. Stop tepi then belek kemek cam si tikus tngk besi, nk tokak x boleh... 'cina' yg bawa Unser tu x lari then dtg utk settle!! Aku angin gak bila dia hanya nk byr rm80 jerk mulanya then up sikit rm100 bila aku mula x puas hati.. adehhh!! ingat aku kebulur sngat duit kerr?? Aku cuma nk yg kemek tu xda dan xmo susah2 buat report pasal xsiden yg x seberapa tuuu... wat susah2 ja!!......Dengan senyum aku kata: "aku xmo 1 sen pn lu punya duit... kita bawa ini keta p mna2 pomen lu kenal then lu bayar dia punya kos!! "

Akhirnya persetujuan tercapai bila 'Ah Chai' tu akan byr suma tu tp kena antar keta aku kat kedai kawan dia kat 'Raja Uda, Bagan'... Aku setuju dan berserah ja kalu dia nk tipu aku pn samada wujud kedai tu atau tidak sb seduit pn aku x ambil dari 'Ah Chai'. Aku percaya 100% dan cuma ambil no telefon dan no kereta Unser dia jaa...

Aku terus bergegas ke kedai yg 'Ah Chai' bgtau tu kat Jalan Raja Uda, Butterworth berbekalkan no telefon kedai pomen tuu... Lega bila jumpa kedai tu dan sah 'Ah Chai' tu x tipu aku, dia bayar suma kesan kerosakan yg dia langgar tuu. :)

Cuma yg buat menyusahkan aku bila terpaksa tinggalkan kereta 1-2 hari utk repair+cat suma tuu... :( 'patah kaki' bila aku xda kenderaan lain, motor aku belum repair lagi... roadtax baru jer aku bayar 3 hari lepas.. Aku dah janji akan antar keta aku hari Selasa ( 27hb Oktorber 2009 ) ni!! Kesempatan tu aku amk utk repair bonet yg kemek sb terlanggar tiang telefon... bumper depan yg trkeluar sikit sb keta undur then hentam bumper aku... Alang2 dah masuk bengkel so biar siap suma sekali!!

Hmm... apa yg aku nk kisahkan kat sini pasal KEPERCAYAAN!!! Mmg susah utk buat orang percaya dan mempercayai orang.. Bila sudah ada kepercayaan org kepada kita, jangan kecewakan dan musnahkan kepercayaan itu... terutama jika dia orang yg kita kenali dan sayang, bila kekadang kita boleh dan lebih percayai orang lain yg xda kena mengena pn... dalam sedar x sedar itu dah pn berlaku td... haram aku x kenai 'Ah Chai'!!! dan td aku percaya dia jaa... atas niat suma settle!!! huhu...

No comments: