Saturday, October 3, 2009

TERINGIN... sesekali bila rasa teringin nk sesuatu yg bukan milik sendiri buat x tenang gak hati ni.. nk minta segan inikan pula nk cakap. Teringin akn buat diri jd x tentu arah jugak.. tambah2 yg pernah dan biasa dapat pastu tetiba xda then lelama sekali akan timbul rasa teringin niii... selalunya benda2 yg lama dah ditinggalkan atau yg jenis bermusim mcm musim buah.. Dan sesekali aku rasa teringin then apa perlu aku buat??? Buat bodo??? lelama betoi2 bodo la jdnyaa.... buat xto mau meleleh air liur lak.... hmmm.. nmpknya kena minta izin kalu bertuan atau cari sampai dapat malah terpaksa tggu musim kalu belum tiba masa... sabar ja laaa!!!

sesekali rasa teringin tu kdg2 telah buat aku lupa bila x dapat kawal lagi perasaan tu... bukan aku sengaja atau mahu buat tp sesekali rasa teringin yg datang tnpa dipinta dan diduga... lagi nk elak lagi kuat pengaruh menggoda.. hanyut dan hilang kawalan kerana lupa apa yg sebenarnya nk aku cari bila semuanya sudah aku jumpa tp x perasan atau x sedar dia ada!!!

..sesekali aku rasa teringin nk dapat perkara yg mustahil aku leh dapat.. ni kira cam keinginan ja laa. Macam aku nk baby lelaki... tp x dapat so camna nk aku dapatkan jugak.??? Mustahil... dan sesekali rasa teringin tu terpaksa aku lupakan dgn sesekali rasa teringin tu digantikan dgn hikmah lain... yg akan buat lebih bahagia agaknya. Dan sesekali rasa teringin tu aku biarkan dgn rasa kesyukuran baby sihat dan sempurna sifat...alhamdulillah!!

sesekali rasa teringin ni aku citer sb bila semalam si adik ( sekarang 'angah' ) x dpt lelapkan mata sepanjang malam bila mama menyusu dan tido ngan baby... cemburu jelas trbayang sejak di HSJ lagi x dapat di'cover' dgn 'xcited' timang adik baru... geng se-jantina lak tuu:( sanggup susun bantal sama tinggi ngan katil utk tido sebelah mama bila sesekali rasa teringin menguasai dirinya. Rasa kesian dah x boleh pakai lagi sb sampai bila dia akan camtu.. tahun depan dah darjah 1.. x maluuu :)) So sesekali rasa teringin itu akan beransur2 lenyap dan lupa bila sesekali kena kuat, tabah dan terima hakikat bahawa sesekali rasa teringin xkan kekal selama2nya... dan aku akan simpan sesekali rasa teringin itu lagi... harap2 x teringin dah!!! Biar masa yg menentukan keadaan itu.

arini dlm x teringin lagi nk ulang alik HSJ terpaksa pula ulang alik ke Makmal Klinik Kubang Semang bila baby nampak kuning... dah sampai level agak tinggi gak!! 251..... adoiii... so terpaksa batalkan rasa teringin tu bila kena ulang alik selama 5 hari tiap2 pagi check darah.. moga2 turun tahap kuning tuu.. sb benda ni buat baby asyik tido jerkkk kerana lemah badan...!! :( lagipn sesekali rasa teringin gak nk tngk dia gelak dan main dgn angah dan along yg makin 'ciwiee' terutama si angah lorrrr...... huhu :))
itu laaa... sesekali rasa teringin mmg teringin...!!

4 comments:

admin said...

Tahniah dapat baby....sabar kawan...usaha lagi...utk baby boy plak...

Tahniah dari aku sekeluarga..
Usop,
Balik Pulau

[mohamadtahir] [mz] said...

usop::: last baby dah niii... huhu

dah kene ikat dah :-s

admin said...

Hee.hee...kena cari ibu tumpang la..hee

[mohamadtahir] [mz] said...

usop::: huhu... ibu tumpang??? jgn cari pasal!! huhu