Monday, October 19, 2009

Patut atau tidak??? Bila aku buat baru trfikir patut ataupn tidak aku lakukan suma tuu... Adehh.. ntah apa yg dia fikirkan tentang aku ntah laa. Sah2 aku mencampuri urusan peribadi seseorang.. menceroboh privacy mereka.. Tp apakn daya bila dia sahabat aku dan hanya ada satu perasaan yg tersentuh utk aku terjah seseorang...
Jelas rasa kecewa dan tertekan dalam dirinya yg dapat aku rasa sb aku kenal dia... x sampai hati utk biar ia berlarutan bila dah bertahun2 aku kenali dan banyak juga kekecewaan yg dia alami. Xda prasaan yg lebih dari rasa kasihan atau sama juga rasa kecewa aku bila dia bagai dipermain2kan.. atau hanya mengambil kesempatan...
Akhirnya tnpa rasa bersalah aku bagai membawa 'amaran' dalam msg2 aku kepada seseorang yg ntah patut atau tidak aku luah apa yg aku rasa... dan aku sudah pn lepaskan sedikit sebanyak apa yg sedang berlaku.. x pasti dia sedar atau x, aku dah lama terbabit...
Bila sudah tiba masanya... samada terima atau tidak ia tetap akan berlaku!! samada kecewa atau tidak terimalah dgn tabah dan redha. Samada sedih atau gembira, perasaan tu sudah pn dirasai lama.. hanya kesabaran perlu kekal kuat dlm diri-mu 'kawan' sb aku x punya apa2 hak atau kekuatan mahupun keistimewaan utk buat segala2nya berubah... segalanya ada pada diri-mu!!

Bila suatu hari masanya sudah tiba... antara kebahagiaan atau terus dilanda lagi dgn kecewa, kita kena terima apa jua ketentuanNYA... Biarlah masa yg menentukan bila sudah ada usaha dgn niat yg baik sudah pasti suatu masa sumanya akan berakhir juga.. insyallah!! Doa-ku semoga segala2nya selesai...

Dan bila sudah tiba masa dan hari itu... bila sudah hadir kebahagian dan berakhir kedukaan yg selama ini ditanggung, hanya doa juga yg aku mampu iringi kegembiraan...

No comments: