Tuesday, October 27, 2009

PATAH KAKI!!!! aku patah kaki rini bila keta masuk bengkel:(( repair kemek2 bumper dan bonet. Adoiiii... mmg perit rasanya, sakit yg xleh nk terjemah... tersentot suma plan aku. 2 hari sangkut bila keta masuk 'wad' mmg menyusahkan aku.. tp dah alang2 susah biar tanggung kejap. Alaaa... 2 ari ja pn... bukan 2 bulan, 2 minggu!!! <--ayat penyedap hati!! Harap keta aku siap seperti yg dijanjikan esok ptg...

Dan td aku baru ja bayar duit repair motor Kriss si 'Balu' yg hampir siap tukar part's yg rosak!! Dah settle 1 bab..... tggl bab keta aku lak yg x pasti berapa ratus plak aku kena bayar!! Apa nk dikatakan lagi.. bayar ja la brapa pn kos yg akan aku nanti!

....citer pasal si 'Balu' yg aku langgar dia niii!! Semalam masa xcident tu aku tngk dia dah terlentang tngh jalan xleh bangun. Aku kontrol panik... turun keta angkat dia ketepi then aku check badan dia kalu ada patah atau apa2 jaa... Angkat dia masuk keta then trus ke HBM-KECEMASAN!! 2kali masuk x-ray n lega bila Doktor kata xda apa2 cuma terseliuh bahu..
Then aku antar 'Balu' balik ke rmah dia kat Desa Wawasan!! Aku antar sampai ke pintu rumah dia... kesian lak aku bila tngk ada anak kecik baru 3 bulan sedang lena dlm buaian. Terkejut isteri 'Balu' bila tngk laki dia terhenjut2 jalan tahan sakit.. Tersentak gak aku bila tngk keadaan camtu dan 'Balu' xleh p keje dlm beberapa hari niii... Nak claim apa2 xleh bila dia hanya bergaji hari, p kerja ada gaji... x p keja xda la gajinyaa... Dia ni keja 'jaga' kat Bukit Minyak, aku langgar dia selepas dia baru ja antar ubat kat mak dia. So...??? :( huhu Dia manusia.. aku pn manusia xkira apa bangsa dia pn...

....aku dah janji ngn 'Balu' utk bawa ke tempat mengurut dlm 2-3 hari selepas keta aku kuar 'wad' nanti... Harap x meleret melarat lelama kes ni, biar settle cepat2. Aku pn xmo 'Balu' hilang pendapatan utk sara famili dia.. sb aku tahu camna ssh keadaan tuu! camtu jugak kalu kena kat aku.. atau sapa2 saja.

No comments: