Thursday, October 29, 2009

:D hehe... keta aku dah siap smlm dan hilang sudah kemek2 dan calar balar kena polish dan cat semula. Settle sudah 1 bab lagi... ntah apa plak pasni yg nk mai aku tadah dgn redha. Hrp2 hindar segala yg x elok dan longgokkan aku segala kebaikan.. kebahagian, kemurahan rezeki dan kesenangan serta kemudahan dlm apa jugak keja....!! :D Huhu suma org nk camtu.. sapapn xmo ssh2 payah2.. so aku akan share sorang sikit ngn korang kalu aku dapat suma tu :)) kaka..

Arini ayah aku kena operate mata pasang kanta.. rabun dia yg teramat rabun dh teruk sngt2 lgpn ayah aku dah berumur... mmg mata pn semakin turut kelam bersama usia. Sudah beberapa kali tertangguh bila ada sj halangan... x mampu aku nk antar spital swasta so kena la terima songeh spital gomen.. Bukan nk salahkan spital tp kakitangan spital yg dah muak agaknya layan orang ramai.

Anyway.. ayah aku dah selamat operate mata dan pasang kanta tnghri then kul5 dah boleh balik rmah.. :D syukur xda apa2 bila sumanya dah settle dlm masa sehari ja cuma masa menunggu hari kejadian begitu lama. Xpa la asal suma dah selamat....

Itu kisah mata yg semakin hilang deria pandang diganti dgn kanta... so masih ada harapan dari trus jd buta atau kelam.. maknanya ikhtiar perlu kita cari supaya jumpa jalannya utk selesai apa2 masalah yg sedang kita hadapi. Xda masalah yg xleh selesai dan xda sakit yg xleh diubati...

Jgn buta jika mata masih lagi celik utk lihat dunia.. jgn pekak bila masih ada peluang untuk dengar dan jgn bisu kalu masih ada nyawa utk sedar yg suma deria tu penting dan begitu berharga utk kita jaga dan pelihara..

No comments: