Wednesday, October 21, 2009


TIKUS....!!! aku ada sembang pasal tikus yg brmaharajalela dlm rmah aku kat seorang sahabat baru2 nii... risik2 kaedah nk bagi hilang suma tikus2 tu yg langsung x takut ngn kucing... dan sbnrnya kucing tu yg takut sama... sb besar sngt 'cik ti' -cik t' yg ada dlm rmah aku tuu.. :)) Dah lama sbnrnya aku nk halau menatang tu tp disebabkn pantang larang org tua2 supaya x apa2kan menatang or buat benda x elok sb bini mengandung... so 9 bulan dan hampir setahun gak laa 'cik t' tu wat gila dlm rmah aku... sabar jaa...


Dan semlm bagai tahu apa yg aku plan utk hapuskan menatang tu... 'cik t' mengganas!!! Dia tebuk tudung saji.. roti Gardenia pek besar, baru ja beli dan belum pn disentuh... habis dia kerjakan.....2 bungkus bihun utk wat jamu kawan2 yg datang jenguk baby pn kena buang camtu jaaa.... 2 pek Maggi Pedas Berapi- aku beli kat K4... pn dia tebuk!!! Beras dlm kampit berlubang bocor... Wayar letrik lampu bilik air dia gigit dan putuskan..... almari baju abih macam kena punggah...... AKU BENGANG!!!! mmg geram sungguh.... x abih ngn tuu, kat dapur tu bau air kencing 'cik t' jaa dan kain lapik lap kaki dah jadi jamban 'cik t' jugak... ... Adoiii... mmg aku marah!!!


Lalu aku cari racun tikus.... 5 jenis racun aku beli!!! Jenis biji.. serbuk... beras... gam...!!! dan aritu jugak aku umpan dgn suma racun2 tu bila perangkap dah x relevan lagik... sampai kesudah dia x masuk perangkap atau terkapit!!! Yg terkapit hanya kucing yg mlm2 ceroboh masuk curi lauk bukan cari tikus...!! Hampehhh toiii.....:-s


... nasib la 'cik t' tu nk mampus kat mana, samada dlm almari atau atas syiling rumah!! Asal dah xda menatang perosak tu lagi.. Racun2 tu aku letak dlm makanan 'peberet' dia laaaa - roti Gardenia... maggi... nugget ayam mekdi... huhu. Merata tempat kat dapur so dia x ssh2 cari n tebuk tudung saji baru beli... Aku tggu penoh rasa geram dan busuk hati kat menatang nii tp *%$^@** langsung dia x kuar mlm tuuu...!!! 2-3 kali aku tngk umpan2 tu belom dia sentuh!! Terasa nk maki tp sabar ja laaa... huhu


Pagi ni lewat p keje.. umpan2 yg aku letak smlm abih sudah bila ntah masa bila 'cik t' tu angkut n makan... Lega sikit bila suma umpan2 aku tu dia kedarah abih!! :D so tggu hasil kesan racun2 tuu... power ka x??? hehe...tercari2 kot ada yg dh mati kat bawah2 meja... peti ais dan tempat2 tersorok kt dapur tuuu... tp x jumpa!!

...akhirnya aku dapat msg ---'tikus mati 4 ekor dlm longkang, 1 kt dapur... 1 yg besar tu dn yg lain2 kecik2' !!! Alamak!!! nmpknya aku kena bersedia dgn serangan yg mungkin jd sb 2 ekor yg paling besar belum mati!!! Racun dah abih aku guna so kena segera cari racun baru... TIKUS oh TIKUS!!! huhu JAGA KO...!!! :-w

No comments: