Monday, October 26, 2009

Xcident lagiiiiiiii:(( kali ni aku plak langgar org... aku hentam motor yg buat u-turn kat depan JKR+Petronas Bukit Tengah. Aku mmg x nmpk.. mmg mati2 x nampk motor dia bila jalan tu lapang jaa... tp tetiba dia ada depan keta aku!!! So melanggar dia adalah pilihan 'terbaik' sb dah xda pilihan nyawa yg lain utk aku pilih!! Nasib baik dia xda apa2 just luka n terseliuh tangan dan nasib x baiknya, dia kena langgar dgn aku!!! huhu... apa la malang dan musibah bila asyik kena langgar dan aku plak langgar org???

Esok aku bru cadang nk hantar keta p repair bila baru2 ni aku kena langgar dgn Unser... nampaknya brtambah laa masa dan hari utk repair kemek dan rosak jahanam bumper dan bonet keta aku tuuu... :(

Motor aku yg hampir setahun tersadai kt garaj dah aku baiki... roadtax dh hmpir 6bulan mati pn aku dah 'hidup'kn semula. Lama gak motor tu tersadai sb xda sapa yg teringin nk naik dan pinjam... Gara2 nk kena antar repair keta, aku repair sikit lgpn EX5 tu masih lagi elok dan xda rosak apa2... tukar 'plug' ja dh boleh hidup!!

Adehhh... dah nk jd nk buat camna??? bukan aku minta dan org yg kena langgar tu mahu kena langgar... Sapa2 pn xmo kena langgar dn langgar org.. biasa laa kalu orang x langgar aku, aku plak yg langgar org... p mai p mai camna pn musibah xleh jangka!!

Setelah selesai antar 'Balu' p HBM... scan apa patut ambil ubat then aku antar dia balik rmah kat Desa Wawasan, aku gegas balik opis settle plak keje apa patut. Then pegi tngk motor 'Balu' yg masuk bengkel... tukar apa patut yg pecah2!! Repair dan kos suma aku tanggung.. bayar jaa jnji settle suma dan paling lega 'Balu' x serius just luka kecik dan sikit terseliuh kat bahu. Risau aku kalu patah or cedera lain... aku dh x kisah sngt apa jd kat keta aku tuu... lagipn esok dah nk masuk bengkel!!! Alang2 masuk bengkel so repair suma sekali... apa nk buat lagi??? Itu ja pilihan aku ada....

Pesan dan nasihat org tua dan kawan aku... "hg p la pelepas apa patut... kerap sangat xcident niiii... buang sial suma!! " huhu.... Bukan x percaya tp kdg2 perkara ni bukan main2... mmg dah ditentukanNYA tp usaha dan ikhtiar perlu jgk utk halang dan hindar perkara2 yg x elok trjadi...

Insyallah!! pas settle dan dah cantik aku bikin keta nanti aku p laaaaaaaa!!!! huhu :(

7 comments:

fuziana said...

i xcident gak ni :-ss

[mohamadtahir] [mz] said...

:o u xcident apa lakkk:-? xcident hati ngan perasaan??? huhu

fuziana said...

xcident hati :|

[mohamadtahir] [mz] said...

yana::: hmm... dah dpt ku agak..

{akudakjaat} said...

ling....sabo je le.....dugaan tue....

yana.....xcident masok wad tak..heheheheh

[mohamadtahir] [mz] said...

lang::: :(

Anonymous said...

ling......alololo...jgn cedey..tenyum lew..hehehehe