Tuesday, October 20, 2009

"Cium lah dahi itu... sb dahi trletak di tempat paling tinggi dan tempat simpan ingatan supaya x lupa semua kenangan... ingati kebahagiaan dan kegembiraan...ciumlah dgn harapan hilang suma kedukaan... kerisauan segala kekecewaan...
...ciumlah pipi kiri dan kanan itu... sb pipi menjaga senyuman manis yg sentiasa terukir dan senyuman yg memberi ketenangan... Bibir yg punya pelbagai rasa.. perasaan dan kata2 yg keluar terjah ke telinga ini.. lalu mengharap biarlah semua rasa perasaan dan hanya kata2 manis dan indah untuk didengari...
....ciumlah dada itu dengan niat tertanam dalam hati bahawa dialah teman sejati... dialah sehati dan tersayang hingga hujung nyawa ini...
...genggamlah erat tangan itu bagai mengikat simpul supaya x terlepas... ciumlah tangan itu dgn doa dan harapan agar tangan itu akan membelai mesra, menjaga segenap ruang kehidupan dan x terlerai apa jua ikatan yg terjalin... dan yg penting ciumlah dengan penuh kejujuran....!! "



PEACE!!! tntu terbayang simbol keamanan dan merpati putih bila sebut perkataan tu... mengajak suma sama2 menjaga dunia dari perang, pertelingkahan kaum atau apa saja yg berkaitan dgn tidak selesa dan terancam... suma org harap camtu.

Sbnrnya suma ni berkait dgn harapan supaya kekal selama2nya walau apa jugak perasaan yg ada... xmo ada rasa kecewa.. terluka.. sedih atau apa saja perasaan yg buat x tenteram hidup. Biarlah aku dgn dunia aku dan kamu dgn dunia kamu tp kita masih 'ada' dalam dunia baru... dgn perhubungan dan jalinan perasaan yg lain. Dan semlm aku terserempak dgn sahabat se-kolej yg dah lama x jumpa sjk dia cuba hasut aku dgn MLM!!! Dia yg mula cuba menarik aku terjebak dgn 'bisnes' yg kemudian dia terus lenyap dan hilang kawan study aku masa tuuu.... bila semlm aku ingatkan dia sudah berjaya dgn bisnes 'Meniaga Larut Malam' dia tuu tp rupanya sangkut seperti yg aku jangkakan. Sama juga baru2 ni seorang lagi sahabat yg cari aku setelah lama juga x jumpa, utk buat bisnes yg sama dgn sahabat se-kolej aku tuu.. dan nampknya aku bakal kehilangan sekejap sahabat itu buat sementara sb aku akan sentiasa MENGELAK dari bisnes yg sama serupa macam tu jika dia masih mendesak aku serta kawan2 aku yg lain... sori sahabat!!! Setakat nk sembang kosong sambil pekena teh tarik, aku sanggup lagi belanja daripada sembang bab bisnes 'angin' tuuu.... biar la aku x kaya... x ubah apa2... dan bukan sebahagian 'one team' tu... huhu.. kalu aku dpt duit haram 4 nombor ekor atau rompak mana2 rm12,000.00 tu aku join laaaa:) kiki

Bila semlm aku dngr dia dah x buat bisnes tu... aku rasa bagai ada semula perasaan baru dlm berkawan bila dah xda agenda tersembunyi yg lain... lega dan bebas utk berbincang apa2 saja. Baru sempoi, bebas dan x terbatas dgn perkara yg buat org semak sb x suma org suka apa yg kita suka...



PEACE!!! utk my sahabat!!!

PEACE!! utk teman sejati....

PEACE!! utk sayang....

PEACE!! semuaaaa....!!!



No comments: