Thursday, October 15, 2009

SIAPA DIA SEBELUM AKU??? pernahkah terfikir siapa dia sebelum kita hadir dalam kehidupan seseorang?? Patutkah kita selongkar suma cerita dan kisah silamnya?? Aku rasa x patut!! kalu sudah ada sayang x kisah samada dia bekas kekasih sapa... bekas tunang kaa... atau bekas apa2 jaa... suma tu bukan hak kita utk pertikai, kesali atau pikirkan. Itu keje ALLAH... kita x boleh ambil alih dan pertikai ketentuannya... Setiap orang ada kisah dan kenangan sndri so biar la suma tu menjadi kisah atau rahsia peribadi yg teramat peribadi utk dikongsikan.Siapa dia sebelum aku?? Plz... jgn pertikai tentang kehidupan sebelum kita hadir dalam dirinya... kerana dia pn sudah hidup dlm dunia ni mcm kita jugak.. dia ada kawan2 dia yg bukan kawan kita... dia ada pendapat yg bukan sama dgn kita... dia ada minat yg mungkin kebetulan sama dgn kita... malah beribu lagi perbezaan antara kita!!! Terima lah seadanya... sayangilah seikhlas hati... pupuklah kemesraan dan kisah baru tnpa kenangkan perkara yg lepas. Pertemuan antara dua insan akan menemukan beribu perbezaan... kerana setiap kita x sama hati dan perasaan, pendapat dan pandangan.

Siapa dia sebelum aku?? Jgn cuba tnya tp cuba faham dan biar ia hilang supaya trus lupa dan lenyap dgn kisah baru yg lebih patut kena fikir.. jgn cuba cari sb akan jumpa masalah yg mungkin amat rumit utk ditelan nanti... Baik jgn mencuba jika x kuat dan cukup tabah utk hadapi suma tu. Bukan nk gempak atau ugut tp aku sndri pn memiliki orang yg sudah punya kekasih sebelum aku hadir dlm hidup dia.... so what??? Itu kisah dia.. dan aku pn apa kurangnya so adil kn?? Sama2 simpan apa yg patut cuma jgn cuba bandingkan antara siapa dia sebelum aku.... terima seadanya!! syukur selamanya... doakan kebahagian berpanjangan... !!

No comments: